زنجان-مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به لزوم واگذاری بخشی از آموزش‌های مهارتی به بخش غیر دولتی گفت: تشکیل مجمع خیران مهارتی گامی در راستای جلب شرکای اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا انصاری ظهر دوشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر نمایندگی استان زنجان اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دو حوزه انجام می‌شود که یکی از آن‌ها مراکز دولتی بوده و در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند.

وی آموزش در مراکز دولتی، آموزش زندانیان، پوشش سکونتگاه‌های غیررسمی توسط تیم‌های سیار، کمپ‌های ترک اعتیاد و سایر موارد را از خدمات فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی برشمرد و گفت: همکاری با مراکز آموزش عالی در حوزه توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان از دیگر خدمات این بخش است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در مورد تنوع بخشی به فعالیت‌های آموزشی با استفاده از منابع ملی و استانی عنوان کرد: کارگاه‌های مختلف با توجه به نیازهای استان در حوزه‌های فناوری اطلاعات، مکانیک، اتومکانیک، رشته‌های برق صنعتی ساختمان، صنایع جوش، صنایع دستی، فناوری مد و لباس، صنایع غذایی و سایر موارد در حد توان دایر شده است.

وی توسعه مشارکت ذی‌نفعان، جلب مشارکت شرکای اجتماعی و ایجاد مجمع خیران مهارتی را از مهمترین اقدامات حال حاضر این سازمان خواند و افزود: هفته گذشته با تشکیل مجمع خیران مهارتی استان سعی کردیم به هدف واگذاری آموزشی‌های مهارتی به بخش غیردولتی نزدیک‌تر شویم.

انصاری با بیان اینکه بخشی از آموزش‌های مهارتی توسط آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود، تصریح کرد: سعی داریم بین بخش‌های دولتی و غیردولتی تناسب ایجاد کنیم و توسعه مشارکت یکی از مهمترین برنامه‌های ما است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد حرفه‌های جدید و توسعه امر مهارت توسط بخش دولتی و نفوذپذیری در سطح جامعه می‌تواند فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه هدف را به بهترین شکل هدایت کند.