بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: تا روز چهارشنبه با وزش بادهای جنوبی، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان بوشهر به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا روز چهارشنبه با وزش بادهای جنوبی، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین طی امروز و فردا در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب، در نواحی جنوبی و مناطق شرقی استان با افزایش ابر، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت وزش تندباد لحظه‌ای، رگبار پراکنده باران و رعدوبرق، پیش بینی می‌شود.

وی گفت: ضمن اینکه طی این مدت، در برخی از ساعات خلیج فارس متلاطم خواهد بود.

وی ادامه داد: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و مه صبحگاهی، گاهی وزش باد و در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب در برخی مناطق جنوبی و شرقی استان افزایش ابر، با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش بینی می‌شود.

وی یادآور شد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی، با سرعت ۱۲ تا ۳۸ و در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا امروز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی و فراساحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.