بوشهر- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیماری‌های تنفسی، شایع‌ترین دلیل غیبت دانش آموزان از مدرسه است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم برجوئی فرد ظهر دوشنبه در جمع مسئولان آموزش‌وپرورش، مدیران و مراقبین سلامت مدارس، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: کودکان سرمایه‌های اصلی کشور هستند و حفظ سلامت آن‌ها از هدف‌های اصلی برنامه‌های حوزه معاونت بهداشت است.

وی با بیان اینکه هر ساله با بازگشایی مدارس و فرارسیدن فصل پاییز و زمستان، انواع بیماری‌های تنفسی و مهم‌تر از همه بیماری آنفلوانزا شیوع می‌یابد، افزود: برای جلوگیری از انتقال این بیماری‌ها، باید اقدامات پیشگیرانه و کنترلی انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تأکید به مسئولان جهت توجیه دانش آموزان در خصوص استفاده از وسایل شخصی، بیان کرد: بهتر است دانش آموزان و کارکنانی که علائم سرماخوردگی دارند تا زمان رفع علائم در منزل استراحت کنند تا از سرایت بیماری به سایرین جلوگیری شود.

برجوئی فرد با اشاره به اینکه در سال جاری در چهار شهرستان استان بوشهر پشه آئدس مشاهده شده است، بیان کرد: با توجه به شرایط زیست‌محیطی این پشه، قبل از شروع فصل بارش باید نقاط پرخطر در مدارس شناسایی و بهسازی محیط به نحوی انجام شود که هیچ‌گونه آب راکدی در مدرسه نباشد.

وی اضافه کرد: اهمیت تغذیه مناسب با توجه به نشانگرهای تغذیه‌ای، خواب کافی دانش آموزان و رعایت نکات بهداشتی جهت تقویت سیستم ایمنی دانش آموزان از مواردی است که باید مد نظر والدین و مدرسه قرار بگیرد.