اراک- یادواره ۱۱ شهید کودک و نوجوان این شهرستان با هدف گرامیداشت روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی برگزار شد.

ابوالقاسم آقازیارتی فرماندار فراهان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شهرستان فراهان ۱۱ شهید کودک و نوجوان را تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به تفاوت یادواره شهدای کودک و نوجوان با سایر یادواره‌ها ادامه داد: مخاطبان ما کودکان و نوجوانان بودند که با مفاهیمی چون عاشورا آشنا شدند تا با این واقعیت مواجه شوند که اگر در واقعه عاشورا شاهد به شهادت رسیدن نوجوانان و کودکان بوده‌ایم، این موضوع در دفاع مقدس ما نیز روی داده است.

وی با اشاره به اینکه همانند دیگر یادواره‌ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف اصلی این یادواره بود، افزود: همچنین تلاش شد با ادبیات خاصی و با استفاده از نمادها و شعرهای هنری، پیام دفاع مقدس را به این نسل منتقل کنیم چراکه نسل کودک و نوجوان همان نسلی است که مدیران آینده کشور از میان آنها پرورش می‌یابند.

فرماندار شهرستان فراهان تصریح کرد: حدود یک سال است که شاهد نسل کشی و کودک کشی در غزه و فلسطین اشغالی هستیم و با برگزاری اینگونه برنامه‌ها، کودکان و نوجوانان مشاهده می‌کنند که چه کودکانی در این گروه سنی به شهادت رسیدند.

وی گفت: این ۱۱ شهید در میان سایر شهدای ما گمنام بودند و بسیاری از مسئولین شناخت زیادی از آنها نداشتند که برگزاری مراسم با حضور تعدادی از خانواده‌های این شهدا، مراسم معنوی را به وجود آورده بود.

وی با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله و تبریک و تسلیت شهادت وی اظهار کرد: همزمانی این رویداد با برگزاری یادواره شهدا موجب شد تا دانش‌آموزان یکصدا مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را فریاد زده و یکپارچه برای پیروزی مردم فلسطین دعا کنند.

آقازیارتی ادامه داد: جریان مقاومت و حزب الله با شهید شدن سید حسن متوقف نخواهد شد همانگونه که تاریخ اسلام و جبهه مقاومت این را نشان داده است که با به شهادت رسیدن یک مبارز انقلابی، دلاورمردان دیگری با قدرت و انگیزه بیشتر، این مسیر را ادامه خواهد داد.