شهردار تهران گفت: مرکز مطالعات شهر تهران آماده اثربخشی در مدیریت شهری تهران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دوشنبه نهم مهرماه ۱۴۰۳ مراسم تکریم محمدعلی رفیعی آتانی و معارفه علی شمسی‌پور به عنوان رئیس جدید منصوب شده مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار پایتخت و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

در این مراسم زاکانی با تقدیر از عملکرد دکتر رفیعی آتانی گفت: یکی از ویژگی‌های ایشان دریافت دقیق مبانی و تطبیق آن با عرصه‌های مختلف زندگی است این ویژگی برجسته ایشان حلقه گمشده بسیاری از مدیران برجسته ماست که همین موضوع باعث می‌شود برخی از مدیران پاسخ‌های مناسب به موضوعات مختلف نداشته باشند.

شهردار تهران ادامه داد: مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در دوره مدیریت دکتر رفیعی مسیر خوبی را طی کرد و این نهاد فاصله معناداری نسبت به گذشته خود دارد به نحوی که امروز مرکز مطالعات آماده اثربخشی در مدیریت شهری تهران است.

زاکانی تاکید کرد: ایشان از سرمایه‌های مدیریتی ماست در جایگاه جدید نیز مسئولیت سنگینی بر عهده دارد که ضروری است همه ما به ایشان در پیشبرد اهدافشان به عنوان مشاور شهردار تهران کمک کنیم.

وی در ادامه نیز با اشاره به مأموریت‌های علی شمسی پور رئیس جدید مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: در دوره جدید مرکز مطالعات باید در تمامی عرصه‌ها ظهور و بروز داشته باشد تا نقطه اتکایی برای مجموعه‌هایی فراتر از مدیریت شهری تهران بشود.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در دوره جدید لازم است شورای سیاست گذاری مرکز مطالعات با مسئولیت شهردار تهران شکل بگیرد، ذیل این شورا معاونین شهردار تهران و مسئولین کمیته‌های پژوهشی، حلقه‌های تخصصی را شکل می‌دهند که موضوعات پژوهشی در آن بحث و پس از نهایی شدن در شورای سیاست‌گذاری تصویب می‌شود.

شهردار تهران در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: در هر معاونت شهرداری تهران دبیرخانه‌ای از مرکز باید مستقر شود که کار اصلی این دبیرخانه پیگیری انجام مصوبات ابلاغ شده توسط شورای سیاست گذاری است.

تصویب ۳۰۰ طرح مطالعاتی در مرکز مطالعات

پیش از سخنان شهردار تهران، رفیع آتانی رئیس پیشین مرکز مطالعات در سخنانی کوتاه به ارائه گزارش عملکرد این مرکز در دو سال گذشته پرداخت.

رفیع آتانی در این باره گفت: طی دو سال گذشته تلاش کردیم ارتقا کمی و کیفی در سازمان داشته باشیم در همین راستا سطح سازمانی مرکز را بالا برده به لحاظ توسعه افقی نیز شاهد رشد دو برابری مرکز بودیم.

وی ادامه داد: در کمتر از دو سال گذشته ۳۰۰ طرح تحقیقاتی در مرکز به تصویب رسید که عمده این طرح‌ها را بنده نیز خود شخصاً خوانده و تأیید کرده‌ام.

رفیعی آتانی در بخش پایانی سخنان خود گفت: پژوهشی شدن مرکز یکی از اهداف جدی ما طی سال گذشته بود که به آن هنوز نرسیدیم البته آئین نامه این موضوع آماده شده است در دوره جدید انشالله این هدف نیز محقق می‌گردد.

تأسیس میز اورژانس مسائل تهران

پس از رفیعی آتانی علی شمسی‌پور هم گفت: در بعضی از جایگاه‌ها ارتقا سازمانی مهم است از این منظر که نفر قبلی شما در آن پست مسئولیتی چه کسی بوده‌است. از این بابت خدا را شاکرم که مسئولیت را از استاد با اخلاقی چون دکتر رفیعی آتانی تحویل می‌گیرم.

وی ادامه داد: ارتقا سازمانی مرکز مطالعات شهرداری تهران نشان دهنده نگاه علمی و دانش بنیان آقای زاکانی است این نگاه علمی باید در دیگر بخش‌های مدیریت شهری نیز تبدیل به فرهنگ شود.

شمسی پور در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: مرکز مطالعات در کنار برون‌سپاری باید جوشش درونی نیز داشته باشد به همین جهت دنبال تأسیس میزی در مرکز به عنوان اورژانس مسائل تهران هستیم که وظیفه آن دریافت مطالبات مجموعه‌های مختلف شهرداری تهران و ارائه پاسخ علمی و سریع به آن‌ها است.