ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: سید حسن نصرالله حزب الله را به سطحی بسیار مقتدر و قوی‌با سازماندهی کارآمد تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر دوشنبه در نشست با دادستان‌های استان حادثه شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت سید حسن نصرالله و همچنین سردار نیلفروشان را تسلیت گفت و اظهار کرد: سید حسن نصرالله ۳۲ سال در سمت دبیر کل جبهه مقاومت و در نزدیک ترین خطوط به دشمن مبارزه کرد و حزب الله را به سطحی بسیار مقتدر و قوی با سازماندهی مستحکم و کارآمد رساند، ایشان بر همه ما حق دارد و اگر ما در فضایی امن در حال خدمت به مردم هستیم از تلاش‌ها، رشادت‌ها و خدمات ایشان نیز بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران از زحمات و خدمات مجموعه قضائی استان مازندران در برقراری عدالت تشکر کرد و گفت: دادستان‌های جوان و جهادی وظیفه سنگینی برعهده دارند و به نوعی در خط مقدم قضائی قرار دارند؛ اولین برخورد با جرایم و دعاوی و شنیدن قیل و قال ها در دادسرا انجام می‌شود و شغلی پر استرس است بر این اساس دادستان‌ها باید بر هوای نفس مسلط باشند و با احتیاط، صبوری و با دقت به دور از جاذبه‌های دنیوی به پرونده‌ها رسیدگی کنند.

وی خواستار سلامت در کار از سوی دادستان‌ها شد و گفت: بزرگان انقلاب، آزاد از نظام سلطه، هوای نفس و قفس تن بودند و هر لحظه برای رهایی از قفس تن لحظه شماری می‌کردند ما نیز در مقام خدمت به مردم باید آزاد از نظام سلطه، آزاد از هوای نفس و مطامع شیطانی و نفسانی زندگی و خدمت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان نیز در سخنانی ضمن تسلیت شهادت اسوه ایثار و سردار شرف حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان اظهار کرد: شهادت ایشان واقعه تلخ و دردناکی برای جامعه مسلمانان جهان بود و امیدوارم به یاری خدا نابودی اسرائیل غاصب را جشن بگیریم.

دادستان‌ها نماد و پیشانی قضائی هستند

پوریانی از دادستان‌ها به عنوان نماد و پیشانی دستگاه قضائی و شمشیر عدالت یاد کرد و گفت: دادستان‌ها همانطور که وظایف سنگینی برعهده دارند دارای قدرت و اختیارات بالایی نیز هستند و باید از این قدرت و اختیار در ورود به مسائل مختلف حوزه قضائی استفاده و از دستگاه‌های مختلف مطالبه گری کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: نقش دادستان‌ها در برقراری امنیت و ایجاد احساس امنیت در مردم بسیار مهم است در این خصوص بحث پیشگیری باید جدی گرفته شود و اقدامات پیشگیرانه با ساز و کار تازه و مؤثر انجام شود تا جرایم کاهش و امنیت بالا رود.

وی افزود: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در استان مازندران با توجه به ویژگی خاص جمعیتی و ورود میلیونی مسافر در طول سال و جزر و مد جمعیتی، ساماندهی سکونتگاه‌ها، تعامل با شهرداری‌ها و دهیاران، برخورد با ترک فعل مدیران و آموزش مؤثر ضابطان نقش مهمی دارد و نباید نادیده گرفته شود.

علی اکبر عالیشاه دادستان مرکز استان نیز بر اهمیت آموزش ضابطان در برقراری امنیت و اجرای درست دستورات قضائی تاکید کرد و گفت: آموزش ضابطان دارای دو مقوله عمومی و مصداقی است اما آنچه مهم است و خواسته مراجع انتظامی است آموزش مصداقی، موردی و کاربردی است که باید با همت دادستان‌ها به صورت مستمر صورت گیرد.

وی افزود: ضابطان دادگستری بازوی اجرایی دادسراها و دادگاه‌ها در اجرای وظایفشان هستند، قانون تکالیف زیادی بر عهده ضابطان دادگستری قرار داده است بر این اساس با توجه به اهمیت کار ضابطان، آموزش کلی و عمومی سودمند نیست و باید به صورت مصداقی انجام شود.

دادستان مرکز استان به اهمیت اجرای به موقع دستورات قضائی اشاره کرد و گفت: ضمانت اجرای دستورات قضائی در قانون آمده است و همکاران قضائی باید پیگیر اجرای درست اقدامات و دستورات خود باشند، پرونده‌ها نباید در کلانتری‌ها به حال خود رها شوند و مطالبه گری و پیگیری باید در اولویت اقدامات همکاران باشد.