همدان ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در نیمه اول سال جاری ۵۴۷۸ انشعاب جدید آب و ۳۶۴۰ انشعاب جدید فاضلاب در استان همدان، واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد بختیاری‌فر بعد از ظهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار کرد: ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۸۴ درصد مناطق روستایی در استان همدان، تحت پوشش خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: در حال حاضر ۴۴۶ هزار و ۱۹ مشترک آب در نقاط شهری و ۱۷۴ هزار و ۹۹۵ مشترک آب در مناطق روستایی استان همدان، از نعمت آب شرب سالم، پایدار و بهداشتی بهرمند هستند.

وی در رابطه با ضریب نفوذ شبکه جمع‌آوری فاضلاب در استان همدان، اظهارکرد: ۸۰ درصد مناطق شهری استان نیز تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند و ۳۰۵ هزار و ۹۲۳ مشترک فاضلاب در مناطق شهری و ۱۹۷۴ مشترک فاضلاب در مناطق روستایی استان، وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته؛ اصلاح و بازسازی ۳۱۶۴ رشته انشعاب فرسوده، استانداردسازی ۵۳۶۵ رشته انشعاب، نشت‌یابی ۱۵۸ هزار و ۶۰۳ رشته انشعاب و تعویض ۳۷ هزار و ۴۸۷ فقره کنتور فرسوده، توسط همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب استان همدان جهت جلوگیری از هدررفت آب، انجام شده است.