اهواز - فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان گفت: اینکه رژیم صهیونیستی جنایت انجام می دهد امروز چیز جدیدی نیست و ماهیت حیاتشان این است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شاهوارپور پیش از ظهر امروز دوشنبه در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه صحن شورای اسلامی کلانشهر اهواز، ضمن عرض تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله بیان کرد: ما انسان‌های وارسته ای را از دست داده‌ایم که همه زندگی خودشان را وقف اسلام عزیز کردند و مایه تأثیر بودند که دشمن همواره از وجود این افراد ترس داشت و می‌لرزید از باب نبودشان احساس حزن می‌کنیم اما از باب دیگر انسان‌هایی که ما می‌شناسیم دائم به دنبال شهادت بودند و سال‌ها است در سنگر مقابله با استکبار جهانی و صهیونیست در کنار مظلومان فلسطین آماده شهادت بودند.

وی با بیان اینکه بانی اصلی تشکیل حزب الله عمر طولانی نداشت، گفت: خداوند مقرر کرد سیدحسن نصرالله ۳۰ سال سکاندار جبهه مقاومت در لبنان باشد و یک جریان عظیم مقاومت را با هدایت‌های رهبری معظم، ولایت فقیه و انقلابیونی که در سراسر دنیا حضور دارند، جبهه مقاومت را پایه‌ریزی کنند لذا از این جهت برای خانواده وی تبریک دارد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه در سالگرد دفاع مقدس قرار داریم، بیان کرد: در این روزها صدام یک تجاوز گسترده‌ای علیه کشور ما انجام داد و در نهم مهرماه حادثه خاصی رخ داد. لشکر ۲ زرهی از چذابه حرکت کرد، از دامنه ارتفاعات الله اکبر ستون زرهی را به سمت اهواز حرکت داد، به شهر حمیدیه که رسیدند اگر از پیچ‌ها عبور می‌کردند تا اهواز راهی نبود و در مدت زمان کوتاه می‌توانستند به اهواز برسند اما با مقاومت مردم و رزمنده‌ها این اتفاق رخ نداد.

سردار شاهوار پور افزود: در آن زمان کشور تنهایی بودیم و هیچکس جرأت همراهی نداشت، یک کشور و ملت تنها که هیچ سلاح و امکانات مناسب برای جنگیدن رزمنده‌ها نداشت اما در مقابل دشمن ایستادگی کردیم.

وی با بیان اینکه راهبرد امام از ابتدا این بوده که از مردم مظلوم پشتیبانی کنیم، اظهار کرد: نتیجه پشتیبانی از مردم مظلوم این شد که ما یک اتحاد نانوشته مردمی در جهان اسلام و همه دنیا پیدا کردیم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اعلام اینکه در راهبرد کلی دشمنان ۲ موضوع در خاورمیانه و آسیا مهم است، عنوان کرد: یکی امنیت اسرائیل است و دیگری خروج انرژی به صورت ارزان برای منطقه است. امنیت اسرائیل همواره متزلزل است چه در برخی از اقداماتشان موفق بشوند و چه موفق نشوند.

سردار شاهوارپور ادامه داد: برای پایان دادن به حزب الله لبنان یک جنگ ۳۳ روزه را رقم زدند، لشکرکشی و حمله به لبنان داشتند که بار دوم بود که بار اول منهدم شده و شکست خوردند.

وی گفت: اینکه رژیم صهیونیستی جنایات انجام می‌دهد امروز چیز جدیدی نیست و ماهیت حیاتشان این است. ما در مقابل حوادثی که پیش آمده باید احساس کنیم این موارد درس‌ها و آزمایش‌هایی است که ما در مقابل این موارد باید خودمان را امتحان کنیم و دلمان نلرزد.

به گفته فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، کشور بزرگ ایران با سابقه بزرگ تاریخی است که نیروهای مسلح و مردم و نیروهای حزب الله از مؤلفه‌های بزرگی کشور است.

سردار شاهوار پور اضافه کرد: همه دنیا متوجه شده‌اند که جبهه باطل آمریکا و اسرائیل است و جبهه حق مردم غزه هستند، جریان طرفداری از مظلومین در سراسر دنیا راه افتاد.

وی تصریح کرد: ما امروز در جبهه حق قرار داریم که مایه افتخار است و اگر در این جبهه هزینه‌ای هم داده شود، سرمایه است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه هر کدام از ما اعم از مردم و ما به عنوان مسئول و نیروهای مسلح تکالیفی داریم، اظهار کرد: نباید نسبت به موضوعات این چنینی بی تفاوت باشیم، نباید اجازه دهیم دشمن مردم ما را ناامید و افسرده کند.

سردار شاهوارپور با اعلام اینکه امروز باید از مظلوم دفاع کنیم، عنوان کرد: تجمعات، مراسم‌ها، شعارها در فضای مجازی و حقیقی یکی از این موارد است، آخر خط هم نیستیم و تازه اول راه است. خون شهید سیدحسن نصرالله حتماً جوشش دارد و حتماً افرادی می‌آیند و جای ایشان را پر می‌کنند.

وی افزود: جریان حزب الله ساری و جاری است، کینه‌ها از اسرائیل در دل همه اعم از شیعه و سنی بسیار بیشتر از گذشته شده است.