رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دستگاه‌های مسئول را تا روز پرستار برای احقاق حقوق پرستاران پای کار می آوریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین‌علی شهریاری، در نشست مسئولان سازمان نظام پرستاری با رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: مطالبات پرستاران بر حق است و ما هم در کنار سازمان نظام پرستاری پیگیر خواسته‌های پرستاران هستیم و هر دستگاهی را که سازمان نظام پرستاری معرفی کند تا روز پرستار برای احقاق حقوق پرستاران پای کار می‌آوریم.

وی اظهار کرد: پرستاران نقش بسیار اساسی در ارائه خدمات سلامت دارند و بدون حضور پرستاران هیچ گونه خدمات درمانی قابل ارائه نیست و همه ما به نقش مهم پرستار در نظام سلامت اعتقاد داریم.

شهریاری افزود: مسائل و مطالبات پرستاری برحق است و مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد. کمیسیون بهداشت و درمان یک نامه درباره مسائل پرستاران به رئیس جمهور نوشته و مسائل را مطرح کرده و اکنون ما نیز از مواضع سازمان نظام پرستاری حمایت می‌کنیم و پیگیر هستیم که تا روز پرستار، دستگاه‌هایی که در حوزه پرستاری مرتبط هستند را پای کار بیاوریم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان نظام پرستاری نهادهای مسئول را به کمیسیون بهداشت اعلام کند تا ما با آنها مکاتبات و نامه نگاری‌هایی داشته باشیم و موظفشان کنیم که در دولت، وزارت بهداشت، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه به این مسائل توجه کنند.

شهریاری ادامه داد: ممکن است اکنون نتوانیم طرحی را مطرح کنیم که برای دولت بار مالی زیادی داشته باشد ولی در ایام بودجه می‌توان موضوعاتی را مطرح کرد که در پرستاری وجود دارد تا بتوان راهکارهایی در قانون بودجه برای آنها پیدا کرد.

وی تأکید کرد: سازمان نظام پرستاری به ما اعلام کند که مجلس چه کمک و اقداماتی برای پیگیری مطالبات پرستاران انجام دهد و ما نیز پیگیر حقوق پرستاران هستیم.