قم- مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: قم یک هویت و جایگاه فراملی، حوزوی، معرفتی و تمدنی دارد و این اوامر باید در نسل جدید متجلی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر دوشنبه در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای استان قم اظهار کرد: قم سابقه‌ای دیرینه و تاریخی دارد و طی سالیان متمادی در حوزه‌های مختلف دینی، سیاسی، معرفتی و علمی نقش آفرین بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: قم مامن و مرکز بسیاری از علوم، اندیشه‌ها و انقلاب است و تاکنون بیش از ۱۰۰ مجله علمی در این شهر به چاپ رسیده است.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز کرد: قم در طول تاریخ مرکزی برای توسعه و گسترش رویش‌های فکری و معرفتی بوده و از این رو بسیار مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شهر قم از جایگاه والایی برخوردار است و این مساله باید بیشتر آگاهی بخشی و شفاف سازی شود تا به خصوص جوانان با آن آشنا شوند ضمن اینکه صدا و سیما رسالت مهمی در تحقق این امر دارد.

امام جمعه قم عنوان کرد: قم یک هویت و جایگاه فراملی، حوزوی، معرفتی و تمدنی دارد و این اوامر باید در نسل جدید متجلی شود.

آیت الله اعرافی اذعان کرد: با توجه به تحولات بشری و فناوری، هوش مصنوعی نباید مغفول بماند و بیش از پیش باید در مراکز علمی و پژوهشی به آن پرداخته شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: تهیه نقشه جامعی برای بازنمایی ذخایر حوزه در عرصه‌ها از رسالت‌های صدا وسیما بوده و این امر بسیار اهمیت دارد.