دبیرکل اتحادیه عرب ضمن ابراز همبستگی این اتحادیه با کشور و ملت لبنان در این شرایط دشوار از جامعه جهانی درخواست کرد که حامی لبنانی ها باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مصری الیوم، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب ضمن ابراز همبستگی این اتحادیه با کشور و ملت لبنان در این شرایط دشوار از جامعه جهانی درخواست کرد در رویارویی با تجاوزات رژیم اسرائیل و پیامدهای آن بویژه هدف قرار دادن مناطق مسکونی و غیر نظامی، در کنار لبنانی ها بایستد.

جمال رشدی، سخنگوی رسمی دبیرکل این اتحادیه تاکید کرد: احمد ابوالغیط با نگرانی فراوان اوضاع و تحولات لبنان را دنبال می کند و به توانایی لبنانی‌ها برای پایبندی به همزیستی و دوری از هرگونه نزاع یا درگیری طائفی ایمان دارد.

وی افزود: ابوالغیط با بیان صریح و شفاف رشته حملات مداوم اسرائیل به لبنان را که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر و آوارگی حدود یک میلیون نفر شده است، به شدت محکوم کرد و آنرا نقض حاکمیت کشور لبنان دانست که می تواند به گسترش درگیری‌ها منجرشود.

ابوالغیط خواستار راه حل دیپلماتیک بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل شد که دولت لبنان بارها بر پایبندی خود به آن تاکید کرده است.

دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد: ملت لبنان طی سالیان گذشته رنج بسیارکشیده است و امروز بیش ازهرزمان دیگری به حمایت برای عبور از این مرحله خطرناک نیاز دارد.