کرج- رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز از برگزاری همایش پیشگیری و مداخله در خودکشی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد منظوری از برگزاری همایش پیشگیری و مداخله در خودکشی در این استان خبر داد و گفت: پیشگیری از خودکشی مجموعه‌ای از تلاش‌ها برای کاهش خطر خودکشی است هنگامی که از خودکشی سخن می‌گوئیم، منظورمان پایان دادن به زندگی به درخواست و اراده فردی بوده که سومین دلیل مرگ بین جوانان سن ۱۵ تا ۲۴ سال است.

منظوری افزود: از این رو همایش پیشگیری و مداخله در خودکشی با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز و در راستای فعالیت‌های پیشگیرانه از رفتارهای پرخطر و به منظور بازآموزی و توانمندسازی روانی اجتماعی مشاوران مدارس استان البرز برگزار شد.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: در این دوره ۴ ساعته، ۳۰۰ نفر از مشاوران مدارس زیر نظر پیروی رئیس انجمن پیشگیری از خودکشی ایران و نریمانوند معاون پیشگیری از خودکشی اداره کل بهزیستی استان البرز آموزش‌های لازم را دریافت کردند.