زنجان-استاندار زنجان گفت: جنایاتی که رژیم صهیونیستی در منطقه انجام می‌دهد به واسطه پشتیبانی آمریکا از این رژیم جعلی و کودک‌کش است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی شامگاه دوشنبه در آئین بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه بی‌تردید انقلاب اسلامی ایران همواره حامی جبهه مقاومت بوده و این حمایت امروز استوارتر و محکم‌تر از گذشته تداوم دارد، افزود: این بدان معنی است که جمهوری اسلامی ایران، حمایت از مظلومان در اقصی‌نقاط جهان را جزو اولویت‌های خود می‌داند.

وی با اشاره به خصوصیات شهید سید حسن نصرالله، از وی به عنوان رهبری مدیر و سیاست‌مدار یاد کرد و ادامه داد: این شهید بزرگوار یک مجاهد خاص به معنای واقعی کلمه بود و همین مسئله باعث شده بود تا سطح تأثیرگذاری شهید سید حسن نصرالله هر روز بیشتر شود و این خاصیت انسان‌های بزرگ است.

افشارچی با یادآوری اینکه حزب‌الله لبنان به عنوان قدرتمندترین تشکیلات مردمی به واسطه فعالیت‌های شهید سید حسن نصرالله شکل گرفت و بی‌تردید این سازمان و تشکیلات بعد از این شهید بزرگوار نیز به تمام قدرت به حیات خود ادامه خواهد داد، اظهار کرد: قطع یقین جایگزینی شایسته برای شید سید حسن نصرالله در نظر گرفته خواهد شد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه همه جنایاتی که امروز رژیم صهیونیستی در منطقه انجام می‌دهد، به واسطه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آمریکا است، خاطرنشان کرد: علی‌رغم همه این پیشتبانی‌ها، امروز به اعتراف نخست‌وزیر اسرائیل موجودیت رژیم صهیونیستی به خطر افتاده، به طوری که اقتصاد این رژیم به چالش‌های زیادی مواجه است.

وی در ادامه با یادآوری اینکه شهید سید حسن نصرالله بین مردم لبنان شخصیتی محبوب به شمار می‌رفت، تصریح کرد: شخصیت این شهید بزرگوار به گونه‌ای بود که نه تنها مسلمانان، بلکه حتی مسیحیان نیز دوست‌دار این شهید راه مقاومت بودند.

افشارچی از ایران به عنوان کشوری که قدرت بازدارندگی بالایی دارد، یاد کرد و گفت: علی‌رغم فشارها و تهدیدهایی که تا به امروز از سوی دشمنان متوجه جمهوری اسلامی ایران بوده، اما توانسته‌ایم با حفظ قدرت بازدارندگی، در بسیاری از عرصه‌های نیز از بسیاری از کشورها در سطح بالاتری قرار گیریم و این پاداش کشوری است که زیر بار ظلم نرفته و قصد دارد مستقل زندگی کند.