سرپرست سازمان لیگ بسکتبال با تاکید بر اینکه دیدارهای هفته نخست لیگ برتر به طور حتم هفته آینده برگزار می‌شود، در مورد حواشی پیرامون نفت و ذوب آهن توضیح داد.

میثم علیپور در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد حواشی ایجاد شده در مورد تیم بسکتبال نفت آبادان که حضور این تیم در فصل جدید لیگ برتر را مبهم کرده است، توضیح داد و گفت: در مجموعه نفت برای هر بخش بودجه سالانه مصوب می شود که باید در چارچوب آن هزینه شود. گویا رقم عقد قراردادها در تیم بسکتبال نفت برای فصل جدید با بودجه مصوب این تیم مغایرت ندارد و بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: فقط همین موضوع منجر به ایجاد اختلاف نظرهای داخلی برای نفت شده است وگرنه اصلا صحبتی مبنی بر انحلال تیم نیست. سازمان لیگ و فدراسیون پیگیر این موضوع هستند تا حل و فصل شود و نفت بتواند بدون مشکل در لیگ شرکت کند.

سرپرست سازمان لیگ بسکتبال در مورد ذوب آهن نیز توضیح داد و گفت: سازمان لیگ بر اساس مکاتبه مدیرعامل نفت (نیما نکیسا) پیش از مراسم قرعه کشی، با حضور این تیم در لیگ موافقت کرد. مدیریت باشگاه در نامه ارسالی به سازمان لیگ متعهد به انجام اقدامات لازم برای ورود به لیگ برتر شده بود اما تا به امروز نه ورودیه پرداخت شده است و نه مربی و بازیکن به ما معرفی شده است.

علیپور تاکید کرد: در واقع هیچ خبری از ذوب آهن نداریم. با این شرایط امکان اینکه این تیم از فهرست لیگ برتری ها کنار گذاشته شود، بعید نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که «در این صورت برنامه دیدارهای نیم فصل نخست که طبق قرعه کشی مشخص شده است، تغییر خواهد کرد؟»، گفت: دو حالت دارد، یا اینکه مسابقات را با ۱۱ تیم آغاز می کنیم و هر هفته یک تیم استراحت دارد. یعنی برنامه قرعه کشی شده تغییر نمی کند و هر هفته تیم هایی که حریف شان ذوب آهن است، بازی نمی کنند.

سرپرست سازمان لیگ بسکتبال خاطرنشان کرد: حالت دوم اضافه شدن یک تیم جدید است که در این صورت این تیم جایگزین ذوب اهن در دیدارهای برنامه ریزی شده می شود. در واقع تحت هیچ شرایطی قرعه کشی تکرار نمی شود و برنامه دیدارها هم تغییر نخواهد داشت.

وی در پاسخ به پرسش دیگری که در رابطه با اضافه شدن تیم جدید و اینکه «آیا درخواستی به سازمان لیگ ارائه شده است؟»، مطرح شد، گفت: بله؛ یک تیم جدید متقاضی حضور در مسابقات است که باید وضعیتش بررسی و سپس برای آن تصمیم گیری شود.

علیپور همچنین در مورد لغو دیدارهای هفته نخست و برگزاری با تاخیر آن گفت: از طرف ۷ تیم با سازمان لیگ مکاتبه شد که متقاضی برگزاری با تاخیر دیدارهای این هفته بودند. به همین دلیل و به منظور همراهی با تیم ها مسابقات را از ۱۹ مهر آغاز می کنیم. این تاریخ قاعدتا تغییر نخواهد کرد.