بوشهر- یکی از چالش های اساسی در بوشهر، آبگرفتگی معابر در فصل بارندگی است که باید با انجام اقدامات پیشگیرانه از تکرار این مشکلات جلوگیری کرد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: پاییز که می‌رسد بارش باران در نقاط مختلف کشور آغاز می‌شود و در استان بوشهر نیز اگرچه کمی دیرتر ولی معمولاً بارش‌های باران پاییزی رخ می‌دهد که در سال‌های مختلف مقدار و زمان بارش‌ها متفاوت است.

بارش باران برکات فراوانی برای مردم و به ویژه کشاورزان دارد و موجب ایجاد طراوت و شادابی در سطح شهر و افزایش شور و نشاط در سطح جامعه می‌شود ولی گاهی اوقات مشکلات و چالش‌هایی را نیز برای مردم ایجاد می‌کند.

یکی از مهمترین چالش‌ها در سطح شهر بوشهر، آب‌گرفتگی در کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر مختلف سطح شهر است که طی سال‌های گذشته همواره تکرار شده است و وقتی که بارش‌ها افزایش می‌یابد، این چالش نیز بیشتر می‌شود.

انجام اقدامات پیشگیرانه نظیر لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی و ایجاد کانال‌های جدید برای دفع آب‌های سطحی یکی از مهمترین اقدامات است که باید همواره پیش از آغاز فصل بارش‌ها انجام شود.

لزوم جلوگیری از تکرار آبگرفتگی‌ها

یکی از شهروندان بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بوشهر با مشکلات زیادی در روزهای بارانی روبرو است و تجمع آب‌های سطحی برای مردم مشکل‌ساز می‌شود که باید برای این کار چاره‌اندیشی شود.

محمد زنده‌بودی اضافه کرد: در سال‌های گذشته همواره شاهد آب‌گرفتگی معابر در نقاط مختلف شهر بوشهر بوده‌ایم که در زمان بارندگی و ساعت‌ها بعد از آن برای مردم مشکل‌ساز شده است.

وی خواستار تلاش و پیگیری مسئولان برای رفع مشکل در شهر بوشهر شد و ادامه داد: باید با انجام اقدامات پیشگیرانه زمینه برای رفع این چالش اساسی و تکرار آبگرفتگی‌ها گرفته شود.

یکی دیگر از شهروندان بوشهر به خبرنگار مهر گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب و با پیش‌بینی وضعیت بارندگی در فصل پاییز و زمستان اقدامات زیرساختی برای دفع بهتر آب‌های سطحی در بوشهر انجام شود.

صادق حسن‌زاده اضافه کرد: شهر بوشهر تعداد روزهای بارانی کمی دارد ولی در همین روزها هم شاهد مشکلاتی برای تردد در خیابان‌های شهر هستیم و خیابان‌های اصلی شهر هم قفل می‌شود و مردم با مشکل برای تردد روبرو می‌شوند.

آغاز عملیات لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بوشهر نیز گفت: با نزدیک شدن به ایام بارندگی و به‌منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی در معابر، عملیات لایروبی و پاکسازی کانال‌های دفع آب‌های سطحی در تمامی نقاط شهر بوشهر آغاز شده است.

مختار کرمی گفت: با تاکید شهردار بوشهر مبنی بر آماده‌سازی هرچه سریع‌تر شهر برای آغاز فصل بارندگی، لایروبی کانال دفع آب‌های سطحی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن فصل بارندگی و لزوم جلوگیری از آبگرفتگی‌های احتمالی، پاکسازی و لایروبی کانال‌ها از اولویت‌های اصلی خدمات شهری شهرداری بوشهر است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بوشهر تاکید کرد: این عملیات با تلاش و همت کارکنان سازمان مدیریت پسماند به‌سرعت و دقت در حال انجام است.

کرمی با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای این عملیات، تسهیل خروج آب‌های سطحی و جلوگیری از هرگونه مشکل در معابر شهری است، افزود: با توجه به تشکیل نخستین جلسه ستاد بحران شهرداری بوشهر، عملیات گسترده‌ای در این خصوص در سطح شهر در حال انجام است.

وی ادامه داد: امیدواریم با این اقدامات پیشگیرانه، بوشهر در فصل بارندگی با کمترین مشکلات آب‌گرفتگی مواجه شود.

انتظار می‌رود که با عزم جدی مسئولان، زمینه رفع مشکلات فراهم شده و تلاش شود که از مشکلات آب‌گرفتگی معابر و اخلال در تردد پیاده و سواره در استان بوشهر پیشگیری شود.