معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت عظیم تشکل‌های صنفی – تخصصی، زمینه رشد، اعتلا و پیشرفت کشور را بیش از پیش فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، محسن کوشش‌تبار در دومین نشست وبیناری تشکل‌های صنفی – تخصصی با معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور افزود: باید با هم‌افزایی، همگرایی و هویت بخشی به تشکل‌های صنفی، از ظرفیت‌های آنان به‌عنوان بخش مؤثر حکمرانی اقتصادی کشور در استان‌ها، بهره ببریم.

کوشش تبار گفت: منفک شدن تشکل‌های صنفی – تخصصی از حوزه سیاسی و انتقال آن به حوزه‌های اقتصادی استانداری‌ها موجب شد مجموعه بزرگی از اطلاعات تشکل‌ها در وزارت کشور احصاء شود.

وی با اشاره به اینکه معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌ها، دبیر کارگروه‌های استانی هستند و مسئولیت اجرایی امور را برعهده دارند، از آنها خواست تا پس از تحویل پرونده تشکل‌ها و راه‌اندازی سامانه به‌صورت کامل، با برگزاری جلسات به ساماندهی وضعیت تشکل‌های صنفی و تخصصی بپردازند و فعالیت‌ها و اقدامات تشکل‌ها را به‌صورت مستمر رصد و پایش کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ تشکل ملی و استانی در کشور فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: با حمایت، ارتقا جایگاه و هویت بخشی به تشکل‌های صنفی – تخصصی، از ظرفیت‌های آنان به‌عنوان بخش مؤثر حکمرانی اقتصادی کشور در استان‌ها، می‌توانیم بهره ببریم و با هم‌افزایی، همگرایی و تسهیل امور اقتصادی تشکل‌ها، زمینه رشد، اعتلا و پیشرفت کشور را بیش از پیش فراهم کنیم.

کوشش تبار تصریح کرد: ابعاد مختلف تشکل‌ها اعم از تخصیص اعتبار، صدور مجوز، حذف تشکل‌های موازی و پرهیز از صدور مجوزهای بی رویه باید توسط دبیران کارگروه به‌صورت جدی پیگیری و دنبال شود.