شیراز- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: برداشت ذرت دانه‌ای و سیلویی از سطح ۷۴ هزار و ۵۴۰ هکتار از مزارع استان فارس آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صادقی صبح سه شنبه در شورای جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه برداشت ذرت از پایان شهریور آغاز و تا اوایل بهمن ماه ادامه خواهد داشت، گفت: در سال زراعی گذشته ۲۰ هزار و ۴۴۰ هکتار ذرت دانه‌ای و ۵۴ هزار و ۱۰۰ هکتار ذرت سیلویی در مزارع استان فارس کشت شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۹۰ هکتار ذرت دانه‌ای و ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار ذرت سیلویی از مزارع استان فارس برداشت شده که عملکرد ذرت دانه‌ای ۱۰ تن در هکتار و ذرت سیلویی ۶۳ تن در هکتار است.

صادقی افزود: پیش‌بینی می‌شود از این مزارع بیش از ۲۰۴ هزار و ۴۰۰ تن ذرت دانه‌ای و بیش از ۳ میلیون و ۴۱۰ هزار تن ذرت سیلویی تولید شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بیشترین ارقام کشت شده ذرت شامل رقم‌های ۷۰۴، ۷۰۳، ماکسیما، گلادیوس، سیمون و BC۶۷۸، والبوم، کوردونا و مای است.

وی با اشاره به اینکه محصول برداشت شده به عنوان خوراک دام و طیور در سطح استان فارس و استان‌های همجوار مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: ذرت از جایگاه ویژه‌ای در تغذیه دام و طیور برخوردار است که می‌تواند تأثیر بسزایی در خودکفایی محصول و عدم خروج ارز از کشور و واردات این نهاده شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: با هدف آشنایی کشاورزان با ارقام جدید و زودرس و روش‌های بهینه مصرف آب، طرح مقایسه ارقام در ۸ شهرستان، طرح تغذیه در ۳ شهرستان، طرح تراکم بوته در ۲ شهرستان و کشت نشایی در ۲ شهرستان اجرا و در پایان برداشت محصول، نتایج آن در اختیار بهره‌برداران این حوزه قرار خواهد گرفت.