سرمربی تیم والیبال گیتی پسند گفت: والیبال رشته غیرقابل پیش‌بینی است و فکر می‌کنم چهار تیم در لیگ امسال مدعی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سی‌وهشتمین دوره لیگ برتر والیبال از چهارشنبه، یازدهم مهر با برگزاری همزمان ۶ دیدار در شهرهای یزد، تهران، ارومیه، اسلامشهر، اصفهان و اردکان آغاز می‌شود. شهداب یزد، مهرگان نور، پیکان تهران، صنعتگران امید، شهرداری ارومیه، سپهر صدرا مشهد، طبیعت، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، پاس گرگان، گیتی‌پسند اصفهان، چادر ملو اردکان و سایپا تهران ۱۳ تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها هستند که در هفته نخست نماینده سیرجان مدافع عنوان قهرمانی استراحت دارد. سعید عقیلی هدایت تیم گیتی پسند اصفهان را برعهده دارد که در هفته نخست مسابقات لیگ باید با تیم متحول شده سایپا مسابقه بدهند.

عقیلی سرمربی تیم والیبال گیتی پسند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط ارزیابی‌اش از لیگ برتر والیبال ایران و شرایط تیم‌اش گفت: ما حدود یک ماه و نیم تمرینات پرفشار داشتیم و دست به جوانگرایی زدیم و کاملاً تیم عوض شده است. به بازیکنان جوان خیلی امید داریم اما کار مشکل است و اولین بازی ما هم با تیم سایپاست. سایپا امسال خیلی متحول شده و بازیکنان شاخص از تیم ملی جذب کردند. کار مشکل است اما هر تیم ما هر سال در لیگ نشان داده جنگنده است و به همین راحتی تسلیم نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند کیفیت لیگ با سطح والیبال ایران همخوانی ندارد، اظهارداشت: انتظار از والیبال ایران زیاد شده و همه نگران هستند، ولی من فکر می‌کنم امسال هم لیگ خوبی خواهیم داشت و علاقمندان به والیبال را در سالن‌ها بیشتر ببینیم. بازیکنان شناخته شده به لیگ‌های دیگر می‌روند اما ایران پتانسیل این را دارد که یک لیگ پویا داشته باشد و ما انتظار داریم تیم‌ها بازی‌هایی ارائه دهند که علاقمندان به والیبال که از نتایج تیم ملی ناراضی بودند نسبت به کیفیت لیگ امیدوار شوند.

سرمربی تیم والیبال گیتی پسند در واکنش به این سوال که با توجه به ترکیب تیم فولاد سیرجان و قهرمانی این تیم در جام باشگاه‌های آسیا، قهرمان لیگ قابل پیش‌بینی است؟ عنوان کرد: والیبال جز رشته‌هایی است که اصلاً قابل پیش‌بینی نیست. درست است که فولاد سیرجان بازیکنان نخبه را در ترکیب تیم خود دارد اما من فکر می‌کنم چند تیم برای او دردسرساز باشند. تیم‌های مثل شهداب، طبیعت جز مدعیان هستند. مسابقات رفت و برگشت است و هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و در بین چهار تیم اول چالش وجود خواهد داشت.

عقیلی خاطرنشان کرد: تیم ما یکی از تیم‌های جوان مسابقات لیگ است؛ سال گذشته هم برخی بازیکنان به تیم ملی دعوت شدند. من به جوانان اعتماد کامل دارم، اگر با آسیب دیدگی روبه‌رو نشویم، تلاش می‌کنیم بازی‌های خوبی انجام دهیم و در بین هشت تیم قرار بگیریم.

سرمربی تیم گیتی پسند اصفهان همچنین در مورد حضور پیاتزا در ترکیب تیم ملی والیبال ایران گفت: به نظرم فدراسیون موفق عمل کرده و یک مربی طراز اول انتخاب کرده است، او جز ۱۰ مربی برتر دنیاست. او یکی از مربیان کاربلد است و اگر همه با هم همدلی کنند قطعاً با حضور او دوباره والیبال به روزهای خوب خود برگردد.