تبریز- عضو شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت اجرای کامل طرح تفصیلی مصوب تبریز با هدف خروج از بن بست عمرانی، خدماتی با اجرای پروژه‌های مسیرگشایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل چمنی گفت: ایجاد ارزش افزوده، اشتغال زایی و حصول رضایتمندی شهروندان از مهمترین اهداف مدیریت شهری برای اجرا و تکمیل پروژه‌های مصوب مسیرگشایی مطابق با برنامه و بودجه سال جاری است.

وی افزود: اگر ساز و کار اجرای پروژه‌های مسیر گشایی شهرداری تبریز منطبق با ماده واحده و چهار تبصره قانون اصلاحی مصوب سال ۱۳۸۰ و تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها باشد، می‌تواند مهمترین نقش را در تحقق اهداف کلان مدیریت شهری ایفا کند.

چمنی با بیان اینکه، اجرای طرح‌های مسیرگشایی در تبریز ضمن آنکه می‌تواند در حل بخشی از معضل ترافیک مؤثر باشد افزود: اجرای مسیرگشایی ها می‌تواند در اشتغال زایی، ارزش افزوده املاک شهروندان و نیز تغییر چهره و نوسازی و اصلاح نماهای شهری نیز بسیار نقش آفرینی کند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: مطابق قانون، اگر چنانچه شهرداری نتواند بعد از گذشت ۵ سال طرح تفصیلی مصوب را اجرا کند باید سریعاً نسبت به صدور پروانه ساختمانی به شهروندان ساکن در این بافت‌ها اقدام کند تا شهروندان از بلاتکلیفی نجات پیدا کنند. متأسفانه در شهر تبریز سالهای متمادی است که این قانون مغفول مانده و این موضوع تنها مربوط به این دوره مدیریتی هم نیست. همین امر موجب نارضایتی و بی اعتمادی شهروندان از مدیریت شهری شده است.

چمنی با اشاره به اینکه شهروندان منتظر رفع بلاتکلیفی پروژه‌های مسیرگشایی هستند اظهار کرد: با توجه به این شرایط، تکمیل مسیرگشایی های ناتمام به ویژه در مناطق و محلات کم برخوردار و اجرای پروژه‌های جدید مسیرگشایی باید بیشترین سهم از برنامه‌های عمرانی سال ۱۴۰۴ شهرداری تبریز را به خود اختصاص دهد.