شهرکرد_کارشناس ارشد قنوات چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۰ اکیپ چهار نفره در امر مرمت و بازسازی قنوات استان دخیل هستند، علاوه بر این ۸۰ نفر اشتغال مستقیم، حدود ۱۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم نیز داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اسدی ظهر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در استان ۸۴۱ رشته قنات وجود دارد که ۶۰۰ رشته از آن‌ها فعال است و ۲۴۱ رشته به دلیل خشکسالی‌های اخیر خشک شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان چیزی حدود ۱۳۴ رشته قنات را مرمت و بازسازی شد، از اعتبارات امسال نیز ۱۸ میلیارد تومان برای مرمت ۶۲ رشته قنات هزینه شد.

کارشناس ارشد قنوات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با پیش‌بینی اعتبارات سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۲ میلیارد تومان دیگر به ۵۸ میلیارد تومان اضافه شده است و انتظار می‌رود امسال ۱۲۰ رشته قنات مرمت و بازسازی شود.

اسدی عنوان کرد: در مجموع ۲۰ اکیپ چهار نفره در امر مرمت و بازسازی قنوات استان دخیل هستند، علاوه بر این ۸۰ نفر اشتغال مستقیم، حدود ۱۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم نیز داریم که در بحث ساخت لوازم جانبی مورد نیاز برای مرمت و بازسازی قنات‌ها فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین قنات‌های استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان‌های سامان، بروجن و شهرکرد واقع شده‌اند.