خرم‌آباد - استاندار لرستان بر لزوم هم‌افزایی بیشتر دانشگاه‌ها و صنایع این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت صبح امروز سه‌شنبه در نشست تخصصی هم‌افزایی دانشگاه‌ها و مراکز علمی با صنایع و دستگاه‌های اجرایی لرستان، اظهار داشت: ما برای اینکه در مسائل موردنیاز جامعه‌مان به خودکفایی برسیم می‌بایست در حوزه پژوهش و فناوری با شتاب بیش‌تری عمل کرده و ارتباط بین مراکز علمی و بخش صنعت را برقرار کنیم.

وی در خصوص ارتباط بین دانشگاه و صنعت، عنوان کرد: امروز فرصت مناسبی در مجلس فراهم شده که هم صنعت و هم دانشگاه می‌توانند از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

استاندار لرستان، تصریح کرد: دانشگاهی موفق است که بتواند سمت صنعت برود و صنعتی موفق است که کار علمی‌پژوهشی را در محیط خود توسعه بدهد و ظرفیت دانشگاه را ظرفیت خودش بداند.

شفقت، خطاب به صنعت گران، گفت: انتظار از صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان این است که از همه ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنند.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده برای برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت، عنوان کرد: ما قابلیت لازم را هم در بین دانشجویان هم اساتید و هم شرکت‌ها و صنعت‌ها داریم که رشد و توسعه صنعت و تولید را بر مبنای علم، پژوهش و فناوری به وجود آوریم.

استاندار لرستان با اشاره به قانون برقراری ارتباط دانشگاه‌ها و صنایع، گفت: ارتباط تنگاتنگ این دو قشر با یکدیگر از طریق این قانون که بهترین پیوند را فراهم می‌کند کمک می‌کند منافع هر دو بخش تأمین شود.

شفقت، تأکید کرد: صنعتگران بیش‌تر به دانشگاه‌ها رجوع کنند و دانشگاه‌ها نیز به سمت صنعت بروند.