شاخص کل بورس تهران که از ابتدای این هفته کار خود را با اصلاح آغاز کرده بود امروز سه‌شنبه (۱۰ مهر ماه) نیز همانند سه روز گذشته با عقب‌نشینی ۸۲۲۱ واحدی به خط پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس تهران که از ابتدای این هفته کار خود را با اصلاح آغاز کرده بود امروز سه‌شنبه (۱۰ مهر ماه) نیز همانند سه روز گذشته با عقب‌نشینی ۸۲۲۱ واحدی به خط پایان رسید و با کاهش بیش از ۳۶ هزار واحدی از آخرین سقفی که در روز چهارشنبه ۴ مهر به آن رسیده بود، در نقطه ۲,۱۲۳,۴۸۳ متوقف شد.

شایان ذکر است در پایان معاملات امروز شاخص کل در حالی تا تراز ۲,۱۲۳,۴۸۳ عقب نشینی کرد که ارزش معاملات خرد در چهارمین روز این هفته معاملاتی و در سایه ادامه داشتن محدودیت دامنه نوسان یک درصدی به با افت بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومانی به کمتر از ۲,۰۰۰ میلیارد تومان رسید.

گفتنی است ارزش بازار بورس تهران در پایان معاملات امروز نیز با افت بیش از ۲۶ همتی به عدد ۶۸,۸۴۳,۵۷۷ میلیارد ریال کاهش یافت و بر این اساس ارزش بازار بورس تهران در این هفته تا امروز مجموعاً بیش از ۱۱۳ همت کاهش یافته است.

از شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۹۵۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد که این کاهش، شاخص کل هم‌وزن بورس را به تراز ۷۰۱,۸۸۰ واحدی عقب برد.

نمادها مؤثر بورسی

در معاملات امروز سه نماد فملی، فولاد و فارس به ترتیب با افت ۱۴۴۳، ۱۲۹۹ و ۶۹۴ واحدی بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. این در حالی است که نمادهای کچاد، کرماشا و شخارک تنها توانستند با رشد ۳۲۰، ۵۲ و ۲۴ واحدی بیشترین اثر مثبت ولی ناچیز را بر شاخص کل بورس داشته باشند.

بازار فرابورس ایران

شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن فرابورس نیز به ترتیب با افت‌های ۲۲ و ۱۷۸ واحدی به عدد ۲۲,۱۸۰ و ۱۲۳,۷۲۷ رسید.

امروز ارزش کل معاملات سهام فرابورس با افزایش اندک ۴۳ میلیارد تومانی به کمی بالاتر از ۵۱۸ میلیارد تومان افزایش یافت و ارزش بازار اول و دوم با بیش از ۱,۱۱۷ میلیارد تومان کاهش به ۱۱,۷۸۸,۶۰۴ میلیارد ریال و ارزش بازار پایه با افزایش ۱۶۹ میلیارد تومانی به ۳,۱۱۰,۷۹۹ میلیارد ریال رسید.

نمادها مؤثر فرابورسی

در معاملات امروز سه نماد فزر، سامان و سپیدار به ترتیب بیشترین تأثیر را بر کاهش شاخص کل فرابورس رقم زدند. این در حالی است نمادهای انتخاب، آریا و اتکای با تأثیر مثبت مقابل کاهش بیشتر شاخص کل فرابورس ایستادگی کردند.