گرگان- رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از رفع تجاوز از عرصه های ملی با دستور فوری مقام قضایی خبر داد.

محمود حکمی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق اعلام اداره حقوقی منابع طبیعی استان گلستان؛ در سال ۱۴۰۳ در راستای پیشگیری از وقوع جرایم علیه منابع طبیعی تعداد ۲۴ مورد عرصه‌های در حال تجاوز و ساخت و ساز با دستور فوری دادسراهای استان متوقف و رفع تجاوز به عمل آمد.

وی افزود: با توجه به تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع و همچنین ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی به جهت لزوم پیشگیری از وقوع جرم با اعلام مأموران و واحدهای حقوقی ادارات منابع طبیعی استان گلستان به دادستانی مرکز استان و شهرستان‌های ذی ربط در پرونده‌های متعدد ارسال شد.

رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: این پرونده‌ها به محض شروع جرایم و تجاوز علیه منابع ملی با صدور دستور موقت اقدام به توقف عملیات و صدور دستور رفع تجاوزات صورت گرفته شد.

وی یادآور شد: در شهرستان علی آباد کتول یکی از پرونده به دادستانی این شهر معرفی و سپس بعد از سه روز دادستان شهرستان با حضور در محل و مشاهده شروع به جرم متخلفان در پارک جنگلی کبودوال، دستور رفع تصرف و انتقال فوری تعداد ۲۲ آلاچیق و آزادسازی بخشی از عرصه‌های این اثر ملی و جهانی هیرکانی را صادر کردند.

حکیمی نیا اظهار کرد: این دستور بلافاصله توسط نیروهای پاسگاه یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی اجرایی شد و متخلفان جهت ادامه رسیدگی و مجازات با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند.