بلیت‌فروشی سینماهای کشور پس از ۳ روز تعطیلی و بدون اطلاع‌رسانی از فردا چهارشنبه ۱۱ مهر از سر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، همواره در مناسبت‌های مختلفی مانند شهادت، ایام سوگواری و عزای عمومی این روند وجود داشته است که سینماهای کشور به احترام روزهای سوگواری تعطیل می‌شوند یا اکران فیلم‌های طنز در مدت زمان مشخصی متوقف می‌شود.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه ۶ مهر در پی حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه لنبان به شهادت رسید و در پی این اتفاق در کشور ما ۵ روز عزای عمومی اعلام شد. به احترام شهادت دبیر کل حزب‌الله اجراهای موسیقی و تئاترهای روی صحنه متوقف شدند اما همچنان خبری از تعطیلی سینماها نبود. در نهایت کانال تلگرام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی خبری که منبع مشخصی نداشت اعلام کرد که در پی شهادت رهبر جنبش مقاومت لبنان، تمامی سالن‌های سینمای سراسر کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند شد.

تعطیلی سینماها که این روزها اکثر سانس‌های خودشان را به فیلم‌های کمدی اختصاص داده‌اند اتفاقی دور از ذهن نبود بلکه نکته جالب توجه این است که مدت زمان مشخص این تعطیلی اعلام نشد مانند یک فیلم سینمایی با پایان باز که نتیجه‌گیری آن به مخاطب واگذار شده باشد.

پیگیری‌های خبرنگار مهر از انجمن سینماداران، مؤسسه سینماشهر و سامانه سمفا مبنی بر اینکه سینماها از چه زمانی می‌توانند فعالیت خودشان را مجدد از سر بگیرند بی‌فایده ماند درنتیجه این موضوع به ذهن متبادر می‌شد که سینماها تا پنجشنبه ۱۲ مهر ماه و پایان عزای عمومی در کشور همچنان تعطیل باشند. ازطرفی این موضوع مطرح بود که به دلیل مدت زمان طولانی عزای عمومی اکران فیلم‌های کمدی متوقف و اکران فیلم‌های غیرکمدی همچنان ازسرگرفته شوند تا آمار فروش سینماها و چرخه اکران فیلم‌ها در ایام تعطیلی با مشکل مواجه نشود.

در نهایت از امروز بدون هیچ اطلاع و خبررسانی خرید بلیت سینماها برای چهارشنبه ۱۱ مهر ماه در سامانه‌های بلیت‌فروشی باز شده است. این اتفاق درحالی است که اجراهای موسیقی همچنان تا اطلاع‌ثانوی تعطیل هستند و خرید بلیت نمایش‌های روی صحنه از روز جمعه ۱۳ مهر ماه امکان پذیر است.

در این روزها که چرخ معیوب اقتصاد هنر به مدد سینماها و کنسرت‌های روی صحنه درحال حرکت است مدیران ما سیاست‌های ۲ جانبه و مبهمی را در پیش گرفته اند بدین صورت که از طرفی می‌خواهند با عزای عمومی در کشور همراه شوند و از طرفی می‌دانند که چراغ خاموش سالن‌های سینما می‌تواند خسارت‌ها و ضرر و زیان‌های مالی به همراه داشته باشد اما مسلماً این نوع اطلاع‌رسانی ناقص چیزی جز سردرگمی مخاطبان در پی ندارد.