قرعه کشی مسابقات جوانان جهان امروز( سه شنبه دهم مهرماه ۱۴۰۳) در شهر دوشنبه برگزار شد و نمایندگان کشورمان حریفان خود را شناختند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون جودو، مسابقات قهرمانی جوانان جهان در حالی از ۱۱ مهرماه به میزبانی کشور تاجیکستان برگزار خواهد شد که قرعه کشی این رقابت‌ها امروز (سه شنبه ۱۰ مهرماه) برگزار شد و نمایندگان کشورمان رقبای خود را شناختند. این رقابت‌ها به مدت چهار روز و با حضور ۵۳۶ جودوکار از ۶۷ کشور برگزار خواهد شد.

الیاس پرهیزگار در وزن ۸۱- کیلوگرم نماینده ایران است که دور اول با قرعه استراحت روبرو است و در نخستین مبارزه به مصاف «ایگور تسروخان» از اوکراین خواهد رفت. در این وزن ۴۴ جودوکار حضور دارند که نماینده کشورمان با رنکینگ ۳۸ در قرعه کشی حضور خواهد داشت.

در وزن ۹۰- کیلوگرم امیر عباس چوپان در نخستین مبارزه به مصاف «اسلان» از کشور آذربایجان خواهد رفت. چوپان با رنکینگ ۲۴ در بین تیم اعزامی کشورمان بهترین جایگاه را دارد. در این وزن ۳۸ جودوکار به رقابت خواهند پرداخت. علیرضا نیک سرشت در وزن ۱۰۰- کیلوگرم نماینده کشورمان است که بعد از یک دور استراحت، در نخستین مبارزه به مصاف «کندرسی» از هنگ کنگ خواهد رفت. در این وزن ۳۵ جودوکار شرکت دارند که نماینده کشورمان با رنکینگ ۳۰ در قرعه کشی جایگاه ۲۱ را خواهد داشت.

محمد مهدی مظلوم و عباس موحد دو نماینده کشورمان در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم هستند. موحد با رنکینگ ۳۹ در نخستین مبارزه به مصاف «هوانگ» از چین تایپه خواهد رفت و مظلوم با رنکینگ ۵۳ در نخستین مبارزه به مصاف «تاباروف» از تاجیکستان می‌رود. ایوب رستمی هدایت تیم ملی ایران در این مسابقات را برعهده خواهد داشت. محمد رضا غفاری به عنوان مربی این تیم را همراهی می‌کنند.

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون و مصطفی کریمی به عنوان سرپرست تیم ملی را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

لازم به ذکر است، آخرین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی جودو جوانان به مدت یک هفته در استان خراسان رضوی برگزار شد و پس از آن ملی پوشان کشورمان صبح امروز از شهر مشهد مقدس راهی کشور تاجیکستان شدند.