رئیس جمعیت هلال احمر گفت: اسراییل منطقه را به یک نمایشگاه کاملی از انواع جنایت‌های جنگی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در پی حمله تروریستی پیجرها جلسه‌ای برگزار کردیم و از جامعه بین‌المللی و همه گروه‌هایی که توان کمک دارند خواستیم تا این حوادث تروریستی را محکوم کرده و از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود علیه رژیم غاصب استفاده کنند. در زمان جنگ غزه جلسه‌ای تشکیل دادیم و ٩٠ عنوان نقض حقوق بشر دوستانه را اعلام کردیم ،٨۶ کشور همتای ما نیز این عناوین را امضا کردند.

وی افزود: زمانی که کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین و نقض حقوق بشردوستانه در غزه را داشتیم وکیل آفریقای جنوبی به ما گفت که آن مستندات کمک بسیار بزرگی بود.

کولیوند ادامه داد: در حاضر در خصوص لبنان نیز مستنداتی داریم که نشان دهنده نقض حقوق بشردوستانه است که صحنه جنایات اسرائیل در آن آشکار است. اسرائیل منطقه را به یک نمایشگاه کاملی از انواع جنایت‌های جنگی تبدیل کرده است. به طور مثال حادثه پیجرها ٣٠٠٠نفر مجروح در لبنان داشت که از ناحیه سر، صورت، چشم و دست آسیب دیده بودند، این اتفاق اگر در هر جای دنیا رخ داده بود با بحران‌های جدی رو به رو می‌شد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر به چند دلیل به این مباحث می‌پردازد که یکی از بعد اقدامات بشردوستانه و دیگری به استناد ارزش‌های دینی و کلام بزرگانمان است، جمعیت هلال احمر در چنین مواقعی باید حضور پیدا کند.

کولیوند گفت: اقلامی را که برای کارهای امدادی از آن استفاده می‌شود تبدیل به ابزار ترور کرده‌اند. ما از صلیب سرخ خواستیم نه تنها بیانیه بدهد بلکه جنایات رژیم را محکوم کند تا از این حوادث جلوگیری کنیم، لازم به ذکر است که صلیب سرخ باید در این مناطق حضور پیدا کند و تمام ظرفیت‌های خود در جهت کمک رسانی به کار ببرد، چرا که این وظیفه و اساس صلیب سرخ است.