قزوین- کارشناس سلامت سالمندی مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: مشارکت اجتماعی سالمندان، به بهبود سلامت عمومی و کاهش خطر ابتلا به بیماری ها کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا قربانی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی سالمند اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، مشارکت اجتماعی سالمندان می‌تواند به بهبود سلامت عمومی و کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌ها کمک کند و نیز مانع از انزوای اجتماعی و تنهایی شود و جنبه‌های سلامت روانشناختی و جسمانی را تقویت کند.

فریبا قربانی با اشاره به اینکه یکی دیگر از فواید مشارکت اجتماعی در سالمندان، افزایش حفظ عملکرد شناختی است؛ گفت: مشارکت در گروه‌های اجتماعی، عملکرد شناختی و حافظه را تقویت کرده و از افت عملکرد شناختی جلوگیری می‌کند.

کارشناس سلامت سالمندی مرکز بهداشت شهید بلندیان اظهار کرد: کاهش خطر افسردگی و اضطراب از دیگر فواید مشارکت اجتماعی در سالمندان است. سالمندان می‌توانند به عنوان مرجع یا ستون استوار خانواده عمل کنند و نقش‌های سرپرستی و تدبیر امور را بر عهده داشته باشند و به عنوان مشاوران خانواده در تصمیم‌گیری‌های خانوادگی نقش بسزایی را ایفا کنند. شرکت در فعالیت‌های اجتماعی، می‌تواند احساس معنویت و رضایتمندی از زندگی را در این انسان‌های با تجربه، افزایش دهد.