اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۱۳ مرکز سالمندی در اردبیل در حال ارائه خدمات از قبیل گفتار درمانی، کار درمانی، فیزیوتراپی، روانشناسی، مددکاری به سالمندان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی ظهر سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمندان ضمن عرض تسلیت شهادت «سید حسن نصرالله» اظهار کرد: در سطح استان اردبیل نزدیک ۱۲ هزار و ۶۰۰ سالمند تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند که ۱۳ مرکز مختلف در حال ارائه خدمات به این سالمندان وجود دارد.

وی افزود: ۳ مرکز روزانه و یک مرکز ویزیت در منزل و ۹ مرکز در حال ارائه خدمات به صورت شبانه روزی به سالمندان است که ۵۰۰ نفر از سالمندان در این مراکز از خدمات گفتار درمانی، کار درمانی، فیزیوتراپی، روانشناسی، مددکاری استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه پیگیری مسائل و مباحث مختلف حوزه سالمندان مهمترین مسئله و وظیفه بهزیستی به عنوان دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان است، ادامه داد: موضوع سالمندی امروزه در حال تبدیل شدن به یکی از مسائل جدی اجتماعی است.

رضایی با تاکید بر اینکه توجه و تکریم سالمندان مساله مهم بهزیستی اردبیل است، خاطرنشان کرد: جامعه در حال ورود به دوره سالمندی است و دستگاه‌های ویژه و خدمت‌رسان به سالمندان باید طبق تکالیف سند ملی سالمندی، به صورت فرابخشی نسبت به ارائه خدمات به سالمندان عمل کنند.

رضایی در پایان با بیان اینکه ۵۴ درصد سالمندان بهزیستی اردبیل را زنان و ۴۶ درصد را مردان تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: توجه و تکریم سالمندان نیازمند همراهی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و شرکای اجتماعی است تا خدمات با سطح کیفی بالاتری به سالمندان ارائه شود.