دبیرخانه بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک اعلام کرد که کارگاه آموزشی بهروز غریب‌پور با عنوان «مَسترکلاس بررسی همه جانبه نمایش عروسکی» در مهر ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام دبیرخانه بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک، بهروز غریب‌پور کارگاه آموزشی «مَسترکلاس بررسی همه جانبه نمایش عروسکی» را در ۵ جلسه به صورت حضوری در سالن تئاتر فردوسی تهران ارائه خواهد کرد.

زمان برگزاری این مسترکلاس ۱۷ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۳ از ساعت ۱۱ الی ۱۴ است. علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند در روزها و ساعت‌های اداری با دبیرخانه بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک تماس بگیرند.

«مسترکلاس بررسی همه جانبه نمایش عروسکی» آموزش‌های متنوعی را در بر می‌گیرد که شامل نگاهی به ارزش‌های تئاتر عروسکی در جهان، انواع شیوه‌های نمایش عروسکی، انواع بازی‌دهندگی (دستکشی، میله‌ای، سایه، ماریونت، بونراکو و ...)، متن در نمایش عروسکی، کارگردانی، انتخاب شیوه اجرا، اهمیت نور در اجرا، مدیریت گروه و مدیریت تولید اثر و شیوه جذب مخاطب می‌شود.

دانشجویان و علاقه مندان خارج از تهران می‌توانند از تخفیف ویژه شرکت در کارگاه‌های آموزشی جشنواره بهره ببرند.

این دوره‌ از جشنواره‌ بین‌المللی نمایش‌ عروسکی تهران-مبارک در بخش‌های نمایش‌های صحنه‌ای (مخاطب نوجوان و بزرگسال)، نمایش‌های صحنه‌ای (مخاطب خردسال و کودک)، نمایش‌های فضای باز، تئاتر ملل، فراگیر، نمایشنامه‌نویسی، بخش ۱۰۰ ثانیه‌ای (فضای مجازی)، اختراعات و دستاوردهای تکنیکی برگزار می‌شود. در جشنواره بیستم همچنین نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی و انتقال تجربه، جلسات گفت‌وگو با محوریت نقد و بررسی و ... برای علاقه مندان به نمایش عروسکی برگزار می‌شود. این جشنواره با شعار «رویای سفید دوستی» اجرا می‌شود.

بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک ۲۶ آذر تا ۳ دی ۱۴۰۳ در تهران برگزار خواهد شد.