بجنورد_ سرپرست مدیریت جهادکشاورزی فاروج گفت: هم‌زمان با فصل برداشت زعفران بازارچه گل زعفران از ۲۰ مهرماه در سطح شهرستان فاروج آغاز و کشاورزان می‌توانند در این بازارچه گل‌های خود را بفروشند.

ابراهیم شمشیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هم‌زمان با فصل برداشت زعفران بازارچه گل زعفران فعالیت خود را از ۲۰ مهرماه در سطح شهرستان فاروج آغاز و کشاورزان می‌توانند در این بازارچه گل‌های خود را خریدوفروش کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۷ غرفه در این بازارچه گفت: در طول فعالیت بازارچه خریداران گل زعفران از کشاورزان محصول آن‌ها را تحویل و خریدوفروش گل زعفران نیز در این مکان صورت می‌گیرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی فاروج افزود: بازارچه گل زعفران سال ۱۳۹۹ در سطح ۲۰۰۰ مترمربع در این شهرستان راه‌اندازی شده و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲۰۰۰ تن گل از مزارع زعفران شهرستان برداشت شود.

شمشیری تصریح کرد: درگذشته گل‌های زعفران در کوچه، خیابان و روی زمین توسط کشاورزان به خریداران عمده گل زعفران فروخته می‌شد اما با راه‌اندازی این بازارچه علاوه بر جلوگیری از کاهش قیمت محصول، هر روز قیمت گل زعفران نیز در این مکان هماهنگ با قیمت‌های استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی اعلام می‌شود