مدیر کل امور بانوان شهردار تهران گفت: فرزندان و خانواده ها وقایع را از دیدگاه مادران درک می‌کنند و عرصه های تبیین به شدت زنانه است.

مریم اردبیلی مدیر کل امور بانوان شهردار تهران در حاشیه تجمع بانوان تهران در همدلی با زنان مقامت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: خانم‌ها از محلات مختلفی با ما تماس گرفتند و خواهان این بودند که بتوانند همدلی خود را با زنان لبنان و فلسطین و جبهه مقاومت ابزار کنند. به بهانه همین موضوع نزدیک دفتر حزب الله جمع شدند و ما هم همگام با آنان در این جمع حاضر شدیم.

وی افزود: نقش زنان و جایگاه آنان در جریان مقاومت تبیین حقانیت مظلومین و روشنگری در خصوص بطلان و دژخیم بودن رژیم صهیونیستی و کل جبهه باطل نقش بی‌بدیلی است.

اردبیلی همچنین اظهار داشت: شاید در عرصه نظامی و جنگ رو در رو غلبه آقایان دیده می‌شود. گرچه زنان و کودکان در غزه خودشان هم در وسط خط مقدم هستند. ولی عرصه تبیین برای کودکان و خانواده‌ها بر عهده مادران است و روایت وقایع و پدیده‌ها را از دیدگاه مادران فهم می‌کنند.

مشاور امور بانوان شهردار تهران بیان کرد: وقتی زنان ما درک عمیقی نسبت به این موضوعات دارند و این را بیان می‌کنند و راجع به آن گفت‌وگو می‌کنند قطعاً این موضوع جبهه حق را یک قدم جلو خواهد برد.

اردبیلی در ادامه حضور در چنین مجامع و اعلام آمادگی و همبستگی را واجب دانست و در خصوص اثر حضور بانوان در عرصه مبارزه با صهیونیسم گفت: ما یک جبهه جنگ نظامی و خط مقدم مقاومت داریم که عزیزان در جبهه لبنان، فلسطین و سوریه حضور نظامی دارند و یک عرصه جدی هم برای تبیین موضوع و ترسیم خطوط تمایزمان با دشمن وجود دارد.

وی افزود: دنیا چشم‌هایش را به جنایت‌های رژیم کودک‌کش و دژخیم صهیونیستی بسته شده است. همه ما وظیفه داریم سوالاتی که برای خود و هم وطنانمان پیش می‌آید را تبیین کنیم و در عرصه بین الملل جواب بدهیم.

مشاور امور بانوان شهردار تهران همچنین در خصوص اهمیت حضور بانوان اظهار کرد: این عرصه‌های تبیین به شدت زنانه است. فرزندان و خانواده ما از دریچه بیان مادران وقایعی که در جهان اتفاق می‌افتاد را فهم می‌کنند در نتیجه اینجا عرصه جنگ و حضور زنانه است و عرصه نقش آفرینی ماست. حضور خانم‌ها خیلی می‌تواند مؤثر باشد.

وی در خصوص سازمان‌های حقوق بشری و نقش آنان نیز گفت: حقوق بشر برای آن‌ها مضحکه است و در واقع بر بسیاری از جلادی‌ها در دنیا سرپوش می‌گذارند و موضعی نمی‌گیرند. ولی هر زمانی که پرچم حق بلند می‌شود بهانه‌جویی می‌کنند. در گذشته احساس می‌کردیم یارانمان کم هستند و باید بیان کنیم و غلبه رسانه‌ای در دنیا هژمونی ارتباطی در دنیا فضا را فرا گرفته بود. امروز چیزی که ما را دلگرم می‌کند این است که چشم جهانیان در حال باز شدن است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ما حرفی با سازمان‌های جهانی نداریم اظهار کرد: صحبت ما با مردم دنیاست. برای اینکه باید این مدل هژمونی قدرت و مدل سیاست گذاری در دنیا این نوع روابط را بشکنیم. خون مردم غزه و لبنان از این جنایات پرده برداشته است. دیری نخواهد گذشت که برای همه مردم جهان آشکار شده و این نظم جدید جهانی که ابر قدرت‌ها به دنبال آن هستند به هم بریزد.