ارومیه-امام جمعه مهاباد از سکوت و بی تفاوتی سران کشور های عربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان انتقاد کرد و خواستار پاسخگویی به جنایت های رژیم اسراییل از سوی کشورهای اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا عبدالسلام امامی عصر سه شنبه در مراسم بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله و یارانش در مسجد جامع این شهر با انتقاد از سکوت و بی تفاوتی سران کشورهای عربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، اظهار کرد: کجا هستند سران کشورهای اسلامی که چند دهه است برای دفاع از خود سلاح می خرند؟، این سلاح‌ها کی قرار است استفاده شود.

وی با بیان اینکه مکتب استکبارستیزی که با همت سیدحسن نصرالله و دیگر مجاهدان حزب الله در بین جوانان و نوجوانان لبنان و فلسطین بنا نهاده شده، با شهادت سید مقاومت، خون تازه‌ای در رگ‌هایش به جریان افتاده است، افزود: باید رمز عبور از مدیترانه و دریای سرخ و خلیج فارس برای تمام کشتی‌ها، عدم ارتباط با رژیم صهیونیستی باشد وگرنه باید آماج حملات قرار گیرند.

امام جمعه مهاباد در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سیدحسن نصرالله شهید برای دشمن بسیار خطرناک‌تر از نصرالله زنده است، چون عزیزانی که با تقدیم جان خود، مکتب شهادت را مفاخر کردند، مکتب استکبارستیزی را برای نسل جدید ترسیم کردند.

وی افزود: محور مقاومت با شهادت سید حسن نصرالله نه تنها تضعیف نخواهد شد بلکه قوی‌تر هم خواهد شد و نیروهای حزب الله با اقتدار و صلابت هر چه بیشتر با اسرائیل غاصب مبارزه خواهند کرد.

شیخ کاظم ابراهیمی، از اساتید حوزه و دانشگاه هم در این آئین گفت: عزم و اراده محور مقاومت در راستای اراده خداست که نور و روشنی آن همیشگی است. شیخ کاظم ابراهیمی افزود: حزب الله از نورهای الهی است که همیشه بر جهان اسلام می‌تابد و هرگز خاموش نمی‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی به علت عجز و ناتوانی این رژیم در مقابل محور مقاومت و رزمندگان حماس و حزب الله است.

ابراهیمی با عنوان اینکه حمایت از فلسطین راه و مرام سیدحسن نصرالله است، اظهار کرد: او کشته راه قدس و حمایت از غزه و مسلمانان با هر مذهب و مسلکی است.

در این مراسم حاضران با سر دادن شعارهای ضداستکباری، حمایت خود را از محور مقاومت و شهدای حزب الله اعلام کردند.