بندرعباس-استاندار هرمزگان جمعیت هلال احمر را یار روزهای سخت مردم دانست و گفت: جمعیت هلال احمر در تمام بحران‌ها در کف میدان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی سه شنبه شب در دیدار با میثم افشار دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، اظهار کرد: طی سه سال گذشته ۶ زلزله ۶ ریشتری و ۴ سیل خیلی بد در استان به وقوع پیوست که همه آن‌ها با تلاش و پای کار بودن نیروهای جمعیت هلال احمر پشت سر گذاشته شد.

وی با اشاره به خدمات نظام اسلامی طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مقاوم سازی منازل روستایی، گفت: بالا بودن مقاومت منازل موجب شده است که در زلزله‌های استان تلفات جانی زیادی را شاهد نباشیم.

استاندار هرمزگان تأکید کرد: نیروهای هلال احمر یار روزهای سخت مردم هستند و در تمام بحران‌ها همیشه کف میدان بوده‌اند و در بحران‌های دومینو وار استان هرمزگان قدر نیروهای هرمزگان را بیش از پیش متوجه شدیم‌.

دوستی جمعیت هلال احمر را امتداد بسیج، انقلاب و مردم دانست و گفت: قطعاً نیازهای جمعیت هلال احمر در استان هرمزگان از طرق مختلف تأمین خواهد شد و محدودیتی برای تأمین اعتبارات این جمعیت وجود ندارد.

وی با اشاره به خریداری ۳۵ دستگاه دیالیز برای توسعه زیرساخت‌های درمانی استان گفت: بخشی از این دستگاه‌های دیالیز با کمک جمعیت هلال احمر وارد کشور شده است و ضرورت دارد با کمک هلال احمر بقیه دستگاه‌ها نیز وارد کشور شود.