رژیم صهیونیستی در حملات موشکی به غزه ۱۴ نفر از افراد خانواده کودکی که شهادت وی به نماد انتفاضه فلسطین تبدیل شد را به شهادت رساندند.

به گزارش برگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رژیم صهیونیستی در یکی از حملات موشکی خود که علیه غیرنظامیان نوار غزه در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه انجام داد، دست کم ۱۹ فلسطینی را به شهادت رساند و ده‌ها تن دیگر را زخمی کرد..

همچنین حمله دیگری نیز در مدرسه الشجاعیه در حی التفاح واقع در شرق شهر غزه که پناهگاه آوارگان جنگی بود انجام شده است.

بر اثر این حملات در سالروز شهادت محمد الدرة کودک فلسطینی که در آغوش پدرش به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید، ۱۴ نفر از افراد خانواده این کودک نیز به شهادت رسیدند.

جنایت وحشتناک شهادت محمد الدرة در روز سی ام سپتامبر ۲۰۰۰ و در جریان انتفاضه الاقصی (انتفاضه دوم فلسطین) در روز روشن رخ داد و انتشار تصاویر آن از سوی خبرنگاران، جهان را تکان داد.

این جنایت وحشیانه در شرایطی رخ داد که محمد به همراه پدرش در حال عبور از خیابان صلاح الدین در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین نیتساریم در غزه بود.

محمد الدره و پدرش به ناگاه با تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودشان، غافلگیر شده و تلاش کردند که پشت یک ستون سیمانی پناه بگیرند.

جمال الدره پدر این کودک ۱۲ ساله، تلاش کرد با حائل نمودن بدن خود از پسرش محافظت کند اما یکی از گلوله‌های شلیک شده با عبور از دست راستش به پای پسرش اصابت کرد. دقایقی بعد تیراندازی ادامه دار نظامیان صهیونیست موجب شد که محمد از ناحیه فوقانی مورد اصابت گلوله قرار بگیرد. وی در عین حال برای دلداری دادن به پدرش گفت: «پدر من حالم خوب است مطمئن باش! از آنها نترس!»