روز دوم از رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان با حذف دو نماینده ایران و صعود تکواندوکاران سنگین وزن تیم کشورمان به دیدار نیمه نهایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان که در کره جنوبی جریان دارد، امروز چهارشنبه ۱۱ مهرماه با برگزاری مسابقات اوزان ۴۵- و ۷۸+ کیلوگرم پسران، ۴۶- و ۶۸+ کیلوگرم دختران پیگیری می‌شود که از میان دو نماینده تیم پسران کشورمان مهدی رحمتی حذف شد و امیرمحمد اشرافی به نیمه نهایی صعود کرد. ضمن اینکه تنها عضو تیم بانوان هم بعد از سه پیروزی موفق نشد از مرحله یک چهارم نهایی عبور کند.

اشرافی در وزن ۷۸+ کیلوگرم دور نخست «رونان سینکلر» از کانادا را با ضربه فنی (ناک اوت) پشت سر گذاشت و سپس دور دو راند متوالی ۱۲ بر صفر «توفا» از کوزوو را از پیش رو برداشت. وی در ادامه دو بر صفر «ممدووا» از آذربایجان را شکست داد و سپس با پیروزی ۲ بر صفر مقابل «رائول بارسینا» از مکزیک به نیمه نهایی راه یافت. اشرافی که تا کنون مدال برنز خود را قطعی کرده برای رسیدن به دیدار پایانی «دی متئو» از ایتالیا را پیش رو دارد.

مهدی رحمتی دیگر نماینده تیم کشورمان در گروه پسران در همان مبارزه نخست در دو راند به «وو» از چین باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

ساینا علیپور تنها نماینده تیم دختران کشورمان در مبارزات امروز کار خود را با برتری ۲ بر یک برابر «ماریا باردوکینا» از کانادا آغاز کرد و سپس «کارولینا گادینهو» از پرتغال را دو بر یک شکست داد. وی در ادامه «گورباز» از ترکیه ۲ بر یک از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. وی در این مرحله ۲ بر صفر نتیجه را به «ویولتا دیاز» از اسپانیا واگذار کرد و از گردونه مسابقات حذف شد.

چهاردهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان جهان به میزبانی کره جنوبی جریان دارد.