بیرجند- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی از راه اندازی کانون فناوری‌های نوین ایران در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مظهری صبح چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی کودک اظهار کرد: امروزه موضوع تربیت کودک با ده‌ها سال قبل فرق کرده و باید به صورت ویژه ای به آن نگاه کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی بیان کرد: هفته ملی کودک از ۱۴ مهر تا ۲۰ مهرماه برگزار می‌شود که در وسط این هفته روز جهانی کودک را داریم.

مظهری با اشاره به اینکه شعار امسال هفته ملی کودک «برای کودکان برای آینده» است، گفت: هر کودکی که درست تربیت شود در واقع قدمی برای ساختن درست آینده است.

وی گفت: اعتقاد ما بر این است که جهت کار برای کودک همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و نسبت به هفته کودک ایجاد حساسیت کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: در خانواده نیز مهم است که به جای گوشی دست کودک دادن و یا صرفاً او را به مهد خوب فرستادن به عنوان پدر و مادر برای او وقت بگذاریم.

مظهری با اشاره به اینکه از ۱۵ تا ۱۸ مهر جشن هفته ملی کودک را در بیرجند در محل غرفه‌های فرهنگ سرای بیرجند برگزار خواهیم کرد، گفت: این جشن‌ها با حضور حضرت آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کانون ۶۰ خدمت تخصصی به کودکان ارائه می‌دهد، ادامه داد: همچنین یک روز در هفته ملی کودک، عضویت در کانون به صورت رایگان خواهد بود.

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی یادآور شد: از ۱۵ اثر راه یافته به جشنواره کشوری هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در شهریورماه، یک اثر مربوط به خراسان جنوبی بود.

مظهری با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری ۱۹ هزار عضو در خراسان جنوبی دارد، گفت: ۱۲ مرکز ثابت کانون در خراسان جنوبی داریم که متناظر با بیرجند در همه این مراکز برنامه‌های هفته ملی کودک برگزار می‌شود.

وی افزود: به زودی کانون فناوری‌های نوین ایران را در کنار کانون پرورش فکری در استان خواهیم داشت و اگر ساختمان تأمین شود این اقدام در حداقل زمان صورت خواهد گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی یادآور شد: امیدواریم اقدام شجاعانه ایران در پاسخ موشکی به صهیونیسم منجر به آرامش کودکان در غزه و لبنان و در مجموع غرب آسیا شود.