کارشناس فوتبال با انتقاد از عملکرد بازیکنان پرسپولیس در دیدار برابر پاختاکور گفت: با هزینه هایی که در این تیم صورت گرفته اگر پرسپولیس نتواند به موفقیتی برسد یک فاجعه رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته دوم مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا روز دوشنبه ۹ مهر به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت که این بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا سرخ‌پوشان دو امتیاز مهم خانگی را در یک بازی آسیایی از دست دهند.

نبود عالیشاه به چشم می‌آمد

بهروز سلطانی پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با این دیدار اظهار داشت: بازی خیلی ضعیفی را شاهد بودیم به خصوص در خط هافبک که بازیکنان با هم هماهنگ نبودند. نبود امید عالیشاه کاملاً در زمین بازی مشهود بود و به نظرم عملکرد تیم‌ها در فوتبال ایران شانسی است یک روز خوب هستند و یک روز عملکرد ضعیفی دارند.

او ادامه داد: کیفیت زمین بازی افتضاح بود و دیداری که باید آن را به راحتی به سود به پایان می‌رساندیم را به راحتی امتیاز به حریف دادیم. پرسپولیس اکنون در رده نهم جدول (لیگ نخبگان آسیا) حضور دارد و با هزینه‌هایی که کرده اگر نتواند به دور بعد راه یابد یک فاجعه است و در بازی با پاختاکور هم نمایش دل‌چسبی را از این تیم شاهد نبودیم.

پاختاکور می‌توانست پیروز بازی باشد

پیشکسوت پرسپولیس افزود: پرسپولیس در لیگ برتر چندین عنوان قهرمانی دارد اما در رقابت‌های آسیایی نتیجه‌ای نگرفته است. همه فکر می‌کردند که پرسپولیس مقابل الاهلی با ۳، ۴ گل بازنده خواهد شد اما عملکرد این تیم عالی بود. واقعاً دلیل عملکرد ضعیف بازیکنان مقابل پاختاکور را نمی‌دانم آن هم در صورتی که ما میزبان بودیم و هواداران هم به تشویق بازیکنان می‌پرداختند. بازیکنان پاختاکور در اواخر بازی دو، سه حمله خطرناک به سمت دروازه پرسپولیس انجام دادند و حتی می‌توانستند پیروز از زمین خارج شوند.

بازیکنان پرسپولیس سر در گم بودند

او تصریح کرد: به نظرم هم بازیکنان و هم سرمربی پرسپولیس در این بازی سردرگم بودند و بازیکنان در موقعیت‌هایی هم که نصیبشان می‌شد خیلی خودخواه عمل می‌کردند و همه دنبال منافع شخصی خودشان هستند تا اسمشان سر زبان‌ها بیافتد و سال بعد ۱۰ میلیارد اضافه‌تر از باشگاه پول بگیرند. فوتبال یک بازی گروهی است و همه بازیکنان باید با هم هماهنگ باشند.

سلطانی توضیح داد: متأسفانه در خط هافبک ما یک بازیکن که بتواند توپ را در زمین به گردش در بیاورد وجود ندارد. در بخش حمله هم درست است که علی علیپور برای ما گل زد اما ما باز نیاز به یک مهاجم با کیفیت داریم که مانند ارونوف تکنیکی باشد و بتواند از موقعیت‌ها به خوبی استفاده کند. با پولی که خرج جذب کردن امثال علیپور کردیم می‌توانستیم نفرات بهتر خارجی به خدمت بگیریم.

کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: به جز الکسیس گندوز (دروازه‌بان پرسپولیس) سایر نفرات از خط دفاع تا حمله ناهماهنگ بودند و در این بازی‌ها اگر امتیاز از دست دهیم در هفته‌های پایانی مرحله گروهی به مشکل خواهیم خورد.

تیم‌های ایرانی در آسیا موفق نخواهند شد

او در رابطه با این موضوع که آیا پرسپولیس می‌تواند به دور بعد لیگ نخبگان صعود کند یا خیر، گفت: صعود به مرحله بعدی در گروی داشتن چند عامل است که این عوامل مانند زنجیر به هم متصل هستند و یک قسمت از زنجیر اگر پاره شود نمی‌شود کارها را به درستی پیش برد. به نظرم پرسپولیس در لیگ برتر موفق خواهد شد اما در آسیا این تیم به مشکل خواهد خورد نه تنها پرسپولیس بلکه سایر تیم‌های ایرانی هم که در رقابت‌های آسیایی حضور دارند نمی‌توانند عملکرد خوبی را از خودشان به نمایش بگذارند. متأسفانه تیم‌های رقیب ما هم برنامه‌ریزی کرده‌اند و هم اینکه از امکانات خوبی برخوردار هستند اما تیم‌های ما فاقد چنین عواملی هستند.

پرسپولیس می‌تواند چادرملو را با دو گل شکست دهد

او در رابطه با دیدار روز شنبه ۱۴ مهر پرسپولیس مقابل چادرملو در هفته هفتم لیگ برتر گفت: تیم چادرملو که تازه به لیگ برتر آمده به نظرم شرایط بازی کردن در مقابل چنین تیم‌هایی سخت خواهد بود. اما باز همه چیز بستگی به جو ورزشگاه، زمین بازی و… دارد. کیفیت زمین بازی برای عملکرد یک بازیکن خیلی مهم است با این حال به نظرم باز پرسپولیس می‌تواند مقابل چادرملو به پیروزی دست یابد.

سلطانی خاطرنشان کرد: ابتدای لیگ چند بازی سخت را پشت سر گذاشتیم و اکنون به دیدارهای آسان‌تری را می‌توان برای پرسپولیس در نظر گرفت و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به نظرم پرسپولیس می‌تواند با یک یا دو گل حریف خود را شکست دهد.