رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: تا لحظاتی دیگر تعدادی از نخبگان علمی و استعدادهای برتر با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز یازدهم مهرماه و در روز دوم چهاردهمین همایش ملی نخبگان، تعدادی از نخبگان با مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی دیدار خواهند کرد.

حسین افشین رئیس بنیاد ملی نخبگان پیش از آغاز این مراسم اظهار کرد: امروز در دیدار نخبگان با رهبر انقلاب، نخبگان علمی، استعدادهای برتر، برگزیدگان کنکورهای سراسری و المپیادهای دانش آموزی و دانشجویی و برخی اساتید دانشگاه مطابق سال‌های گذشته به حسینیه امام خمینی آمده اند تا با لحظاتی دیگر با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ضمن بیان اینکه ما برای نخبگان مسیر نخبگی تعریف کردیم که این مسیر استعدادیابی تا کل دوره زندگی نخبه را شامل می‌شود، افزود: انشالله بتوانیم با طرح‌ها و برنامه‌هایی که برای هر کدام از این مراحل در بنیاد ملی نخبگان تدوین شده بتوانیم ۲ کار انجام دهیم؛ نخست شناسایی، پشتیبانی و حمایت از نخبگان و در بخش دوم این حمایت به اقتدار علمی در کشور تبدیل شود.

لازم به ذکر است؛ در این دیدار هفت نفر از نخبگان به بیان مطالب خود در حوزه‌های پولی و مالی، حکمرانی و سیاستگذاری، محیط زیست و منابع طبیعی، نظام سلامت، امنیت غذایی، علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، فناوری‌ها و صنایع پیشران و راهبردی و فناوری‌های نرم می‌پردازند.