سنندج_مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان از مشارکت ۱۰۰ محیط بان و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان در دوره آموزشی اسلحه شناسی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال حمیدی صبح چهارشنبه در حاشیه این دوره آموزشی اعلام کرد: لزوم بازآموزی قوانین و مقررات حمل و بکارگیری سلاح سازمانی و تیراندازی برای پرسنل یگان محیط زیست استان کردستان منجر شد تا این دوره آموزشی به منظور اسلحه شناسی و بکارگیری سلاح ویژه محیط بانان استان برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی ویژه تمامی فرماندهان و محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست استان بود که با همکاری فرماندهی و کارشناسان آموزشی سپاه استان و اداره حفاظت محیط زیست کردستان برگزار شد.

مدیرکل محیط زیست کردستان یادآور شد: دوره یاد شده به مدت ۲ روز و با مشارکت ۱۰۰ نفر از فرماندهان و محیط بانان محیط زیست استان برگزار شده است.

حمیدی بیان کرد: ارتقای دانش دفاعی مأموران یگان در مواجهه با حوادث احتمالی و مقابله با متخلفان در زمینه تخلفات محیط زیست و تسلط آنان به قوانین مرتبط با بکارگیری اسلحه از اهداف برگزاری این دوهر آموزشی است.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان پس از گذراندن کلاس‌های تئوری، آموخته‌های خود را به صورت عملی و تیراندازی در میدان تیر مورد آزمایش قرار می‌دهند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی است.