رییس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: نیروهای انتظامی با اقتدار همواره پاسدار امنیت و آرامش مردم بوده‌اند و این خط قرمز را با جانفشانی و دلاوری حفظ می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیر علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی در نشست خبری تشریح برنامه‌های فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی به مناسبت هفته فراجا گفت: با نهایت تأثر و اندوه، شهادت پرچم‌دار کبیر و روحانی با فضیلت، که عمر خود را در راه مجاهدت و دفاع از میهن اسلامی صرف کرد تسلیت عرض می‌کنم.

وی افرود: همچنین، به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل اجرای عملیات غرورآفرین و دلگرم‌کننده‌ای که موجب شادی ملت ایران و جبهه مقاومت شد، تبریک عرض می‌کنم.

حجت الاسلام ادیانی بیان کرد: در آستانه هفته فراجا، این موفقیت بزرگ را به تمامی همسنگران عزیزمان، از مرزها تا مرکز و به مجموعه غرورآفرین انتظامی جمهوری اسلامی ایران تبریک و خداقوت عرض می‌کنم. نیروهای انتظامی با اقتدار همواره پاسدار امنیت و آرامش مردم بوده‌اند و این خط قرمز را با جانفشانی و دلاوری حفظ می‌کنند.

وی در خصوص طرح نور و حجاب گفت: حجاب به عنوان یک حکم شرعی و قانونی در جامعه اسلامی لازم‌الاجراست. متأسفانه، در برخی موارد شاهد تعدی به این قوانین هستیم. به‌عنوان مثال، در زمینه قوانین راهنمایی و رانندگی، برخورد با متخلفان یک ضرورت است و این امر باید در مورد حجاب نیز اعمال شود. دولت به‌عنوان نهاد و قدرت موظف است تا با کسانی که از این قانون سرپیچی می‌کنند، برخورد کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی گفت: شعار زن، زندگی، آزادی یک موضوعی سیاسی و امنیتی بود و طراحان این شعار، هوشمندانه به دنبال تحریک دختران و ایجاد درگیری با نیروهای انتظامی بودند. اگر چیزی به قانون تبدیل شده، باید افراد متخلف ملزم به رعایت آن شوند.

وی افزود: برخورد نیروی انتظامی هم در این زمینه باید مطابق با قوانین و اصول شرعی باشد و در صورتی که خلاف آن عمل کند، باید پاسخگو باشد. البته نیروی انتظامی به هیچ وجه خلاف قانون عمل نکرده و نمی‌کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در خصوص اجرای طرح عفاف و حجاب در دولت جدید گفت: دختر اقای پزشکیان محجبه است پس اگر ایشان با حجاب مساله داشت که دخترشان محجبه نبود. همچنین در مورد حجاب ایشان باید این موضوع را به فقهای نظام و شورای نگهبان بسپارند.

ادیانی گفت: توقع داشتیم آقای پزشکیان از خانم خبرنگار که از گشت ارشاد فرار کرده سوال می‌کرد که گشت ارشاد را اصلاً کجا دیده و از او فرار کرده است رئیس جمهور اگر به موضوعی انتقاد دارد باید در ابتدا به فرمانده انتظامی و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا اعلام کند.