رئیس مرکز اطلاعات و مرکز کنترل پلیس راهور فراجا به تشریح محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های کشور پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و مرکز کنترل پلیس راهور فراجا گفت: تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه (۱۱ مهر) تا ساعت ۷ روز شنبه (۱۴ مهر) از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان مشهد و بالعکس ممنوع است.

وی افزود: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

رئیس مرکز اطلاعات و مرکز کنترل پلیس راهور فراجا با بیان اینکه تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع است ادامه داد: محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک پیش‌بینی می‌شود.

شیرانی عنوان کرد: روز چهارشنبه (۱۱ مهر) ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه بدین گونه است که از ساعت ۱۴ از مرزن‌آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال است (شمال به جنوب)، از ساعت ۱۷ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌شود، از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه است.

وی درباره محدودیت قطعی نیز افزود: روز جمعه ۱۳ مهر ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه بدین طور است که از ساعت ۱۴ آزادراه تهران شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروهای به مقصد چالوس انجام می‌شود، از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل است؛ از ساعت ۱۷ از مرزن‌آباد به سمت تهران یک‌طرفه اجرا می‌شود. (شمال به جنوب) و از ساعت ۲۳ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دوطرفه می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات و مرکز کنترل پلیس راهور فراجا ادامه داد: در صورت کم حجم بودن ترافیک محور، اتمام طرح یک‌طرفه زودتر از زمان اعلامی اجرا می‌شود.

شیرانی گفت: تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۱ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی با بیان اینکه تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است عنوان کرد: تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۱۱ تیر و همچنین از ساعت ۷ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه تاریخ‌های ۱۲ و ۱۳ مهر از محور هراز ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاعات و مرکز کنترل پلیس راهور فراجا عنوان کرد: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز جمعه ۱۳ مهر به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

شیرانی اظهار کرد: از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روز جمعه ۱۳ مهر محدودیت ترافیکی از انتهای محور نقطه پل حاجی آباد یا پیج کلیکان (ابتدای پیچ آریانا) به صورت یکطرفه به سمت خروجی فشم انجام خواهد شد.

وی افزود: مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با شماره تلفن ۱۲۰و ۸۸۲۵۵۵۵۵ به طور شبانه‌روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امدادرسانی به حوادث احتمالی رخ داده برای رانندگان و مسافران است.