بجنورد_ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۸۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی بیماران سالمند زمین‌گیر توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت می شود.

مجید الهی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال از این اعتبار در قالب مستمری به مددجویان سالمند و ۲۷ میلیارد ریال نیز برای درمان مددجویان زیر پوشش پرداخت شد.

به گفته وی هر خانواده ۲ نفره سالمند زیر پوشش این نهاد حمایتی ماهانه ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال مستمری دریافت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی تصریح کرد: ۳۱ هزار و ۸۶ سالمند شهری و روستایی زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند و از حقوق مستمری، دریافت خدمات بهداشت و درمانی و سایر خدمات بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: سالمندان در رده سنی ۶۰ سال به بالا قرار دارند که از مجموع سالمندان زیر پوشش این نهاد حمایتی ۹ هزار و ۱۱۲ نفر در مناطق شهری و ۲۱ هزار و ۹۷۶ نفر در مناطق روستایی سکونت دارند.

الهی راد افزود: از مجموع سالمندان زیر پوشش حمایت ۱۵ هزار و ۴۰۳ نفر زن و ۱۵ هزار و ۶۸۳ نفر مرد هستند که ۲۰ هزار و ۱۹۰ نفر در سنین ۶۰ تا ۷۴ سال، ۱۰ هزار و ۲۶۱ نفر در سن ۷۵ تا ۹۰ سال و ۶۳۵ نفر هم بالای ۹۰ سال هستند.

وی اضافه کرد: خدمات بستری، خدمات پاراکلینیکی، دارو و تجهیزات، فرانشیز و مابه‌التفاوت خدمات بیمه‌ای از جمله حمایت‌های کمیته امداد از سالمندان است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بیان کرد: تأمین مایحتاج زندگی سالمندان، خدمات کمک موردی، لوازم منزل، پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن به مستاجرها هر خانوار مستأجر ماهیانه ۶ میلیون ریال از دیگر خدمات این نهاد حمایتی برای سالمندان زیر پوشش است.

وی تصریح کرد: ۸۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی بیماران سالمند زمین گیر توسط این نهاد حمایتی پرداخت می‌شود.

الهی‌راد یادآور شد: از ۳۱ هزار و ۸۶ نفر سالمند ۶۰۰ نفر بیمار زمین گیر نیازمند پوشینه هستند که در نیمه اول امسال پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه نگهداری بیماران سالمند زمین گیر بالای ۶۰ سال نیازمند پوشینه پرداخت شده است.

وی گفت: پرداخت کمک هزینه خرید تجهیزات و یا خود کالا به سالمندان از جمله تجهیزات پزشکی شامل تخت، تشک مواج، دستگاه اکسیژن ساز، پرداخت کمک هزینه خرید سمعک، عینک، دندان مصنوعی، نیز از دیگر خدمات این نهاد حمایتی است.