نمایشگاه «سی سال پژوهش و پرسش‌های خلاقانه» در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد؛ این نمایشگاه با تحقیق و تعمق و الهام از طبیعت شکل‌گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه شهید بهشتی، نمایشگاه «سی سال پژوهش و پرسش‌های خلاقانه» تلاش برای نمایش قسمتی از فعالیت‌های مستمر و آثار و افتخارات کسب شده توسط دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی است.

مدت زمانی است که انسان درک عمیق و نوینی از زیستگاه خود به دست آورده است و کارآمدی فرم‌های ساختمانی خود را در اتحاد ارزش‌های زیست‌محیطی، پایداری و اخلاقی و نه فقط زیبایی‌شناسی جستجو می کند.

کارگاه آموزشی- پژوهشی هنر مهندسی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی سه دهه است که بر این اساس و با تحقیق و تعمق و الهام از طبیعت شکل‌گرفته است و فعالیت می‌کند.

کارگاه مذکور با همکاری تعداد بیشماری از دانشجویان علاقمند، اندیشمند، مبتکر و خلاق توانسته ضمن پژوهش و برگزاری سمینارها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی فعالیت‌های علمی و فرهنگی، ملی و بین‌المللی را نیز داشته باشد. حاصل سه دهه فعالیت مستمر کارگاه این تفکر است که به روز پژوهش کند و با استفاده از امکانات نوین و بهره‌گیری از ابزار روز طراحی کرده و ایده‌های بدیع و خلاقانه خود را در مقیاس واقعی ساخته و به نمایش بگذارد.