رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود موج بارش‌های پاییزی پی در پی به کشور از روز یکشنبه (۱۵ مهر) خبر داد.

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه موج جدید بارش‌ها از روز یکشنبه (۱۵ مهر) وارد کشور می‌شود، گفت: امروز (پنجشنبه، ۱۲ مهر) در استان‌های ساحلی خزر، شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق و روز شنبه (۱۴ مهر) در مناطقی از شرق و شمال شرق کشور رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و برخی مناطق مرکزی، فردا (جمعه، ۱۳ مهر) و روز شنبه در جنوب غرب، شمال شرق شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و روز یکشنبه (۱۵ مهر) در شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تصریح کرد: دمای هوا امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل به‌طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند و طی پنج روز آینده شمال خلیج فارس و پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیائیان در پایان گفت: آسمان تهران امروز، صاف، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای ۱۸ و ۲۷ درجه سانتیگراد و فردا صاف، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با کمترین و بیشترین دمای ۱۶ و ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.