آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت پایانه و پارکینگ آزادگان در خط ۳ مترو تهران، طی بازدید مدیرعامل شرکت مترو و دست اندرکاران این طرح عمرانی -ترافیکی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، پایانه و پارکینگ مترویی آزادگان که برای توقف و تعمیرات دوره‌ای قطارهای فعال در خط ۳ طراحی شده است، در منطقه ۱۸ واقع شده و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۹ آغاز شده است. این پایانه ظرفیت پذیرش ۴۸ رام قطار را داشته و در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار ساخته خواهد شد.

در حال حاضر خط ۳ مترو با ظرفیت ۲۰ رام قطار و سرفاصله زمانی ۶ دقیقه در حال بهره برداری بوده و به دلیل نداشتن تعمیرگاه و پارکینگ قطارها، امکان کاهش سرفاصله حرکتی به کمتر از ۶ دقیقه میسر نیست.

اما برای تحقق این مهم، پایانه و پارکینگ آزادگان در محدوده جنوب غربی خط ۳ و در محل تقاطع بزرگراه‌های آزادگان و آیت ا… سعیدی، با سطح سرویس سالانه برای تجهیزات سبک و پیش بینی توسعه برای تعمیرات اساسی در نظر گرفته شده است.

در پایان جلسه و بازدید به عمل آمده، فرزان‌پور مدیرعامل شرکت مترو تهران ضمن تاکید بر افزایش سرعت عملیات اجرایی پروژه، بهره‌برداری از فاز نخست پایانه و پارکینگ آزادگان در سه ماهه اول سال ۱۴۰۴ را خواستار شد.