پلیس دانمارک روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال بررسی دو انفجار در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در کپنهاگ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، پلیس دانمارک در حال بررسی دو انفجار در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در کپنهاگ است.

این پلیس ادعا کرده است که تاکنون هیچ گزارشی از تلفات ارائه نشده و تحقیقات اولیه نشان نمی‌دهد که این حوادث به طور مستقیم با سفارت مرتبط باشند.

پلیس در بیانیه‌ای که در پلتفرم «ایکس» منتشر کرد، توضیح داد که در حال انجام تحقیقات اولیه در محل است و بررسی می‌کند که آیا این حادثه به حضور سفارت رژیم صهیونیستی در منطقه مرتبط است یا خیر.

سخنگوی پلیس در محل حادثه به خبرنگاران گفت که خبری از مجروحان گزارش نشده است و برای تعیین اندازه و شدت دو انفجار هنوز زود است.

سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز امروز چهارشنبه اعلام کرد که صدای انفجارهایی در نزدیکی سفارت این رژیم در کپنهاگ در شب گذشته شنیده شده است.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه گزارش دادند که «سفارت بسته شده است و تمام کارکنان سفارت در سلامت هستند و هیچ آسیبی به ساختمان وارد نشده است.»

رسانه‌های محلی نیز گزارش دادند که یک محاصره امنیتی در اطراف منطقه بزرگی ایجاد شده است و تعداد زیادی از نیروهای پلیس در محل حضور دارند.

یاکوب هانسن، معاون کمیسر پلیس کپنهاگ، گفت: «سفارت اسرائیل در نزدیکی این منطقه قرار دارد و این موضوع قطعاً یکی از جوانبی است که به آن توجه می‌کنیم.»

روزنامه محلی «بی تی» نیز گزارش داد که محققان با پوشیدن لباس‌های محافظ در حال جست‌جو برای یافتن مدارک در محل حادثه دیده شده‌اند.