یاسوج_ مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۱ پرونده قصور پزشکی در استان طی ۶ ماهه ابتدایی سال منجر به رای محکومیت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامروز امینی ظهر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: مرگ ناشی از منوکسید کربن طی سال گذشته در استان رشد ۳٠٠ درصدی داشت.

وی با توجه به نزدیکی به فصل سرد، نسبت به رعایت موارد ایمنی هشدار داد.

امینی با بیان اینکه در معاینات بالینی کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت رتبه اول کشور را دارد، بیان کرد: طبق آمار سال گذشته، در بحث نزاع رتبه ۶ کشور را داریم.

امینی با اشاره به اینکه استان طی سال گذشته رتبه دوم مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی را داشت، گفت: همچنین رتبه استان در بحث صدور مجوز سقط درمانی ششم بود که رشد محسوسی دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان به رشد صدور مجوز سقط درمانی اشاره کرد و گفت: این عدد در سال گذشته از ۸۳ به ۱۱۸ مورد با رشد ۴۳.۳ درصدی رسید.

امینی خاطرنشان کرد: معاینات روانپزشکی نیز در استان رشد داشته و بیشترین رشد را در کشور داریم.

امینی با اشاره به اینکه استان در بحث مرگ‌های غیر طبیعی رتبه هشتم کشور را در سال گذشته داشت، بیان کرد: در بحث مرگ‌های ناشی از برق گرفتگی استان رتبه دوم کشور را دارد.

وی به آمار ۶ ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: ۱۳ هزار و ۳۴۹ نفر به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه داشتند که بیشترین مراجعه در شهرستان بویراحمد با ۷ هزار و ۳۹٠ مورد بود.

امینی افزود: ۴ هزار و ۳۳۳ خانم مجموع مراجعه کنندگان سرپایی شش ماهه بانوان است.

امینی از معاینه ۳۷٠ جسد طی ۶ ماهه خبر داد و گفت: رشد ۲.۲ درصدی را در این بخش شاهدیم.

امینی از وقوع ۳٠٠ مورد مرگ غیر طبیعی در استان خبر داد و گفت: افزایش ۱٠.۳ درصدی مرگ‌های غیر طبیعی را شاهدیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: در بحث پرونده‌های کمیسیون، ۱۷۶ پرونده در ۶ ماهه نخست به نتیجه رسید که ۶۴ پرونده مربوط به قصور پزشکی بود و ۳۱ پرونده منجر به رأی محکومیت پزشکان شد.

امینی گفت: زنان و زایمان، دندان پزشکی و زیبایی در رأس محکومیت‌های پزشکی قرار گرفت.

امینی با تاکید بر توسعه تجهیزات، اظهار کرد: در چند سال اخیر آزمایشگاه سم شناسی با توسعه و تجهیز در سطح عالی و مستقل قرار گرفته است.

امینی خاطرنشان کرد: فعالیت آزمایشگاه آسیب شناسی ما از وضعیت صفر به فعال رسید.

امینی از رشد نیروی انسانی تخصصی خبر داد و گفت: به نسبت سال‌های گذشته رشد ۱٠٠ درصدی شکل گرفت.

وی ابراز داشت: طی چند سال اخیر، مرکز پزشکی قانونی دهدشت فعال بوده و طی ۶ ماهه ابتدایی سال نیز بیش از ۳ هزار مراجعه کننده داشت.

امینی گفت: این مرکز دارای پزشک اختصاصی بوده و موضوع پزشک اشتراکی با گچساران، صحت ندارد.