بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ۶ ماهه امسال میزان ترانزیت مشتقات نفتی در بندر بوشهر ۱۷ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی‌نسب ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مدت یاد شده میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی، غیرنفتی و کانتینری در بندر بوشهر به ترتیب با ۱۱۹، ۳۴ و ۳۲ درصد رشد همراه بوده است.

وی بیان کرد: نیمه نخست امسال در بندر بوشهر میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی یک میلیون و ۷۷۹ هزار، غیرنفتی یک میلیون و ۵۹۳ هزار و ۵۲۳ تن و تخلیه و بارگیری کانتینری ۳۴ هزار و ۴۵۲ تی ای یو گزارش شده است.

شکیبی‌نسب افزود: در ۶ ماه ابتدایی امسال همچنین میزان ترانزیت مشتقات نفتی در بندر بوشهر با رشد ۱۷ برابری به ۹۰۴ هزار و ۷۵۵ تن رسیده است.

وی عنوان کرد: آمار تردد شناورهای در بنادر استان بوشهر نیز در ۶ ماهه، در مجموع سه هزار و ۵۵۸ فروند گزارش شده که در این شاخص، آمار شناورهای با ظرفیت ناخالص بالای هزار با رشد ۳.۲ درصدی به یک هزار و ۲۷۳ فروند رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: آمار جابجایی مسافر در بنادر بوشهر، گناوه و خارگ نیز در شش ماهه نخست سال جاری در مجموع ۱۳۱ هزار و ۴۶۶ نفر گزارش شده است.