نمایشگاه گروهی نقاشی کودکان از آثار موزه فرش با عنوان «نقش فرش و گلیم» از دوم مهر در موزه فرش ایران برپا شده و تا ۱۳ مهر ماه نیز ادامه دارد.

اعظم بقالیان کارشناس نقاشی و کارشناس ارشد گرافیک در گفت‌وگو باخبرنگار مهر گفت: نمایشگاه گروهی نقاشی کودکان از آثار موزه فرش با عنوان «نقش فرش و گلیم» از دوم مهر در موزه فرش ایران برپا شده و تا ۱۳ مهر ماه نیز ادامه دارد.

وی بیان داشت: ایده من همیشه این بوده که کودکان بتوانند در خلاقیت‌های خود از سنت استفاده کنند. این روزها انیمیشن‌ها و برنامه‌های مختلفی که وجود دارد ذهن آنها را به سمت فضای غریبه ای با فرهنگ خودمان سوق می‌دهد.

وی گفت: من چند وقت پیش نمایشگاه گلیمی که در موزه فرش برپا شده بود را دیدم و به این فکر کردم که می‌توان از زاویه‌ای دیگر به فرش نگاه کرد و کودکان را هم درگیر آن کرد. به همین دلیل در آموزشگاه از کودکان خواستم بازدیدی از موزه فرش داشته باشند و هر آنچه از فرش‌ها دیده‌اند را در قالب نقاشی خلق کنند. این کودکان که بیشتر دهه نودی هستند از موزه دیدن کردند و بعد از چند روز نقاشی‌هایشان را در اختیارمان قرار دادند. هر کسی هر برداشتی که داشته را نقاشی کرده است و حالا این نقاشی‌ها را در معرض دید قرار داده‌ایم.

این هنرمند نقاش با بیان اینکه یکی از اهداف ما توجه به پیشینه فرهنگی است گفت: کودکان یک بار ۳۱ خرداد و بار دیگر ۱۴ تیر ماه به این موزه آمدند و نقاشی‌های خودشان را در ابعاد ۵۰ در ۷۰ و ۴۰ در ۳۰ ارائه دادند. این نقاشی‌ها که شامل ۱۶ تابلو از ۱۳ کودک هست را در موزه فرش به نمایش گذاشته‌ایم.