زنجان-مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: به منظور حفظ آمادگی بیشتر و تجهیز انبارهای امدادی هلال احمر این استان یکهزار و ۶۰۰ تخته چادر اسکان اضطراری به انبارها اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی افزود: با پیگیری‌های انجام شده توسط معاونت امداد و نجات هلال احمر استان، یکهزار و ۶۰۰ دستگاه چادر امدادی اسکان اضطراری به منظور حفظ آمادگی بیشتر و تسریع در امر پاسخگویی به موقع و مناسب در زمان بروز حوادث و سوانح احتمالی به این استان تخصیص یافت.

وی به طرح ساماندهی و استانداردسازی انبارهای امدادی هلال احمر در استان زنجان تاکید کرد و اظهار داشت: تا پایان سال جاری همه انبارها شعب در سطح استان بروز رسانی می‌شود که این طرح تاکنون در انبار امدادی مرکز استان و شهرستان طارم اجرا شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح ساماندهی و استانداردسازی انبارهای امدادی هلال احمر در سایر شعب نیز در دست انجام است.

هاشمی تاکید کرد: علاوه بر این اقدامات انجام شده، آموزش و توان افزایی ویژه انبارداران در سطح استان در خصوص اخذ مجوزهای قانونی با موضوع صدور حواله‌های ورود و خروج اقلام، ثبت کارتکس، روش چیدمان استاندارد کالا و بلوک بندی، اقدامات امنیتی نگهداشت اقلام موجود در انبارها به صورت تئوری و عملی توسط واحد لجستیک حوزه معاونت امداد و نجات ارائه شده است.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر هلال احمر استان زنجان در ۱۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی با حضور امدادگران و نجات گران به صورت شبانه روزی برای پاسخگویی به حوادث احتمالی فعال هستند.